اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جاده‌های استان قزوین صورت گرفت

کاهش 13 درصدی تلفات سوانح رانندگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین از کاهش 13 درصدی تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های این استان در سه ماهه دوم امسال به نسبت سال گذشته خبر داد.

کاهش 13 درصدی تلفات سوانح رانندگی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی قزوین محمدنادر محمدزاده با بیان این خبر گفت: تعداد تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های این استان از 107 نفر در سه ماهه دوم سال گذشته به 93 نفر در سه ماهه دوم امسال کاهش یافته است.

رئیس شورای حمل و نقل استان قزوین، بیشترین میزان تردد در جاده‌های این استان در سه ماهه دوم امسال را در تیرماه با پنج میلیون و 930 هزار خودرو اعلام و اضافه کرد: همچنین کم‌ترین میزان سوانح رانندگی با تعداد 22 نفر در همین ماه گزارش شده است.

محمدزاده ادامه داد: در حالی که کم‌تر از یک درصد تردد خودرویی استان در راه‌های روستایی است، 27 درصد تلفات سوانح رانندگی استان در این محورها رخ می‌دهد که برابر با بزرگراه‌هاست.

مدیرکل راه و شهرسازی قزوین با اشاره به کاهش 50 درصدی تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های استان قزوین در پنج سال اخیر اظهار کرد: تعداد تلفات سوانح رانندگی در جاده‌های استان قزوین از 700 نفر در سال 85 به 350 نفر در سال 90 کاهش یافته که با توجه به افزایش خودروها و میل به سفر در کشور این امر بیانگر موفقیت‌های استان قزوین در این زمینه است.

به گفته محمدزاده، استان قزوین با قرار گرفتن در کریدور ارتباطی مرکز و جنوب به شمال و شمال غرب کشور بیش از شش هزار و 300 کیلومتر راه دارد که از این میزان 660 کیلومتر آن شریانی است.

وی، همچنین با بیان اینکه آزادراه‌های قزوین – کرج و قزوین – رشت از پرترددترین محورهای مواصلاتی کشور محسوب می‌شود، بیان کرد: هم‌اکنون در استان قزوین 265 کیلومتر بزرگراه وجود دارد و این استان با دارا بودن 216 کیلومتر آزادراه رتبه دوم کشور را از این حیث به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/غ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول