اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل راه استان کردستان خبر داد

انجام عملیات تیغه‌زنی در 1200 کیلومتر از راه‌های کردستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان کردستان از اجرای عملیات تیغه‌زنی در یک‌هزار و 243 کیلومتر از راه‌های اصلی و روستایی این استان در شش ماهه نخست سال‌جاری خبر داد.

انجام عملیات تیغه‌زنی در 1200 کیلومتر از راه‌های کردستان

محمدصادق وجدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، نگهداری از راه‌ها را از مهم‌ترین اولویت‌های اداره‌کل راه و شهرسازی استان برشمرد و اظهار کرد: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از 81 میلیارد و 630 میلیون ریال عملیات راهداری در محورهای استان بصورت امانی انجام شده است.

 

وی تصریح کرد: تیغه‌زنی، تسطیح و رگلاژ، شن‌ریزی موضعی، گریدرزنی و اصلاح شانه راه‌ها، ریزش‌برداری، پرکردن چاله‌ها با استفاده از آسفالت مناسب، خاکبرداری در قوس‌ها و افزایش شعاع دید رانندگان، دراواسیون، پاکسازی سطح راه‌ها از لاشه حیوانات، بازدید ادواری ابنیه فنی و بهسازی راه روستایی از جمله اقدامات انجام شده در راستای نگهداری راه‌ها در سطح استان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان خاطرنشان کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون در 309 کیلومتر از راه‌های اصلی و 934 کیلومتر از راه‌های روستایی استان عملیات تیغه‌زنی انجام شده است.

به گفته وجدی، انجام عملیات اصلاح شانه راه‌ها در یک‌هزار و 323 کیلومتر راه‌ اصلی و 589 کیلومتر راه روستایی در مدت زمان یاد شده انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح و بازسازی قنو در 48 کیلومتر راه اصلی و 38 کیلومتر راه روستایی، ریزش‌برداری در 6 هزار مترمکعب راه‌های اصلی و 29 هزار مترمکعب راه روستایی و استفاده از 2 هزار و 450 تن آسفالت برای پرکردن چاله‌ها از دیگر اقدامات انجام شده این اداره‌کل از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده است.

وجدی تصریح کرد:‌ 54 هزار مترمکعب خاکبرداری در قوس‌ها، 10هزار مترمکعب دراواسیون و یک‌هزار مورد پاکسازی سطح جاده از لاشه حیوانات از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه به صورت امانی انجام شده است.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی کردستان، برای انجام این عملیات‌ها در مجموع اعتباری بالغ بر 81 میلیارد و 634 میلیون ریال هزینه شده است.

* نصب 48 هزار نوع علایم ایمنی در محورهای کردستان

مدیرکل راه وشهرسازی استان کردستان از نصب بیش از48 هزار انواع تابلو و علایم ایمنی در جاده‌های استان خبر داد و گفت: در شش ماهه نخست سال‌جاری  720 متر تابلو اطلاعاتی، 610عدد تابلو اخطاری، 510 عدد تابلو انتظامی، 7 هزار و 500 عدد بال کبوتری و مسیرنما و 39 هزار و 500 عدد بازتاب چشم گربه‌ای در محورهای استان نصب شده است.

وجدی خاطرنشان کرد: در راستای ارتقای سطح امنیت جاده‌ها بیش از 3 هزار و 380 متر سرعت‌گیر نیز در مدت زمان یاد شده در تقاطع‌ها و مناطق مسکونی نصب شده است.

به گفته وی، در مجموع برای نصب این تعداد علایم ایمنی یک‌میلیارد و 46 میلیون تومان هزینه شده است.

وی در ادامه به اجرای 2 هزار و 200 نفر ساعت دوره آموزشی در راه و شهرسازی این استان در 6 ماهه نخست امسال خبر داد و گفت: 27 دوره آموزشی با حضور 160 نفر از همکاران برگزار و در مجموع به 2 هزار و 200 نفر ساعت آموزش ارائه شده است.

وجدی در پایان تصریح کرد: برگزاری این دوره‌های آموزشی نقش مهمی در ارتقای سطح آگاهی‌های علمی و اجرایی کارکنان داشته است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول