اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان:

51 درصد راه‌های ارتباطی گیلان آسفالته است

خبرگزاری فارس: مدیر کل راه و شهرسازی گیلان گفت: 51 درصد راه‌های ارتباطی گیلان از آسفالت برخوردار هستند.

51 درصد راه‌های ارتباطی گیلان آسفالته است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت شعبانپور عصر امروز در جلسه راه و شهرسازی استان مجموع طول راه‌های گیلان را 10 هزار و 685 کیلومتر عنوان کرد و اظهار داشت: معادل 5 هزار و 494 کیلومتر از راه‌های استان دارای رویه آسفالت هستند که 51 درصد از راه‌های ارتباطی گیلان را شامل می‌شود.

وی با اشاره به آمار مقایسه‌ای رشد شبکه راه‌های استان در قبل و پس از انقلاب ابراز کرد: در سال 57 حدود 427 کیلومتر راه روستایی در گیلان موجود بود که امروزه این میزان به 8 هزار و 840 کیلومتر افزایش یافته است.

به گفته این مسئول در سال57 تنها 18 کیلومتر از راه‌های روستایی موجود آسفالته بودند که اکنون این رقم به بیش از 3 هزار و 866 کیلومتر ارتقا یافته است.

وی روند ارتقای راه‌های استان در سال‌های اخیر را راضی‌کننده خواند و تصریح کرد: رشد شبکه راه‌های استان نسبت به سال‌های قبل از دولت نهم بسیار رضایت‌بخش بوده به طوری که میزان ارتقای شبکه آزادراهی استان از صفر به 53 کیلومتر افزایش یافته است.

شعبان‌پور ابراز کرد: بزرگراه استان نیز از 227 کیلومتر به 367 کیلومتر شبکه بزرگراهی رسیده که نشانه رشد 38 درصدی در این حوزه بوده و راه روستایی رشد 13.7 رشد داشته است.

وی افزایش طول راه‌های روستایی آسفالته از 2 هزار و 141 کیلومتر به حدود 3 هزار و 866 کیلومتر را از جمله اقدام‌ها ذکر کرد و افزود: اکنون 43 درصد راه‌های روستایی گیلان از آسفالت برخوردار هستند.

مدیر کل راه و شهرسازی گیلان تصریح کرد: با وجود تلاش دولت در توسعه روستا‌ها در بخش‌های زیرساختی از جمله راه‌ها، میزان برخورداری راه‌های روستایی استان از آسفالت 10 درصد از میانگین کشوری کمتر است و پیش‌بینی می‌شود با تحقق کامل پروژه‌های نیمه تمام و در دست اجرا، درصد برخورداری آسفالت راه روستایی به میانگین کشوری 53 درصد افزایش یابد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول