اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم فلاورجان در مجلس:

40 درصد از کشاورزان فلاورجان بیکار هستند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر خشکسالی‌های استان زندگی کشاورزان شهرستان فلاورجان را به چالش کشیده است و 40 درصد از کشاورزان این شهرستان به دلیل کمبود آب و منابع آبی بیکار شده‌اند.

40 درصد از کشاورزان فلاورجان بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان حجت‌الاسلام سید ناصر موسوی لارگانی بیش از ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان فلاورجان اظهار کرد: مشکلات بسیاری در شهرستان فلاورجان وجود دارد و چالش‌های موجود در بخش کشاورزی و صنعت از مهمترین این مشکلات به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه شهرستان فلاورجان قطب کشاورزی استان تلقی می‌شود ادامه داد: امروز زاینده‌رود که از شهرت جهانی برخوردار است خشک شده و خشک شدن رودخانه زاینده‌رود سبب خشک‌شدن چاه‌های کشاورزی این شهرستان شده است.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه خشکسالی شهرستان فلاورجان را نابود کرده است تصریح کرد: در حال حاضر درصد بیکاری در شهرستان فلاورجان دو برابر میانگین بیکاری در استان است.

وی با بیان اینکه 20 درصد از مردم فلاورجان بیکار هستند اضافه کرد: همچنین در حال حاضر حدود 40 درصد از کشاورزان شهرستان فلاورجان به دلیل کمبود آب و منابع آبی در استان بیکار شدند.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه کشاورزان موظف به حفظ تامین معیشت مردم هستند، تاکید کرد: اما خشکسالی‌های حاکم بر استان سبب ایجاد چالش در وضعیت معیشت کشاورزان موجود در بخش‌ها و مناطق استانی شده است و مسئولان باید تدابیری را برای برون‌رفت از این چالش‌ها اتخاذ کنند.

وی افزود: هفت سال گذشته در سفر نخست رئیس‌جمهور به استان راه‌اندازی ناحیه صنعتی در شهرستان فلاورجان مصوب شد اما با وجود گذشت هفت سال از این مصوبه هنوز اقدامی در این زمینه صورت‌نگرفته است.

وی گفت: زیر ساخت‌های اجرای این مصوبه باید در شهرستان فلاورجان فراهم شود و تحقق این موضوع راهکاری برای حفظ اشتغال موجود در این شهرستان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول