اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عمرانی استاندار بوشهر:

تمام مناطق استان بوشهر دچار خشکسالی 100 درصدی است

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: بر اساس گزارشات موجود اعلام می‌کنیم تمام مناطق استان بوشهر دچار خشکسالی 100 درصدی شده است.

تمام مناطق استان بوشهر دچار خشکسالی 100 درصدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شاهپور رستمی در نشست ستاد خشکسالی استان بوشهر اظهار داشت: بر همین اساس صندوق بیمه محصولات کشاورزی باید فعال شده و به کشاورزان خسارت پرداخت کند ضمن اینکه در بحث تسهیلات نیز باید به طور جدی وارد عمل شویم.

وی افزود: برگزاری همایش خشکسالی که هم جنبه علمی داشته باشد و هم در قالب اطلاع‎رسانی باشد در استان ضروری است.

رستمی ادامه داد: ارائه مطالعات جامع در خطرپذیری خشکسالی استان الزامی است تا بر اساس آن بتوانیم حداقل مشکلات را در این حوزه مدیریت کنیم.

وی اضافه کرد: در بحث آب‎های زیرزمینی نمی‎خواهیم بر اثر کمبود بحران ایجاد شود و باید با مدیریت چاه‎ها و آب‎های سطحی باید بدانیم از کدام منابع برداشت کنیم، کدام منابع جیره‎بندی شود و از کدام منابع برداشت نکنیم.

معاون عمرانی استاندار بوشهر بیان کرد: با توجه به پدیده خشکسالی در کشور و استان بوشهر باید نوع نگاهمان در این حوزه تغییر کند و با فعال‎سازی ستاد خشکسالی برنامه‎ها و راهکارهایی برای پیگیری و به حداقل رساندن مشکلات در این عرصه ارائه کنیم.

رستمی اظهار داشت: علاوه بر دستگاه‎های اجرایی مرتبط با خشکسالی باید از حضور نظرات اعضای هیئت علمی دانشگاه‎ها که در بخش‎های آب، کشاورزی و محیط زیست صاحب‌نظر هستند، در این ستاد بهره ببریم.

وی تاکید کرد: همچنین در جلسات ستاد با اولویت از فرماندارانی که شهرستان‎هایشان با مشکلات بیشتری مواجه هستند، دعوت شود.

رستمی خاطر نشان کرد: در ارتباط با پیش‌بینی‎ها، هواشناسی دقت عمل بیشتری داشته باشد و برنامه سایر سازمان‎ها بر اساس پیش‎بینی‎های هواشناسی تنظیم و طراحی می‎شود.

معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: نوع کاری که در منابع آب انجام می‎شود باید با اولویت آب آشامیدنی در ابعاد کمی و کیفی باشد و بعد از آن تامین آب کشاورزی و محیط زیست مورد توجه قرار گیرد.

رستمی افزود: خشکسالی را باید مدیریت کنیم تا بتوانیم تبعات این پدیده را به حداقل برسانیم و حداکثر استفاده از منابع آب شود.

وی تاکید کرد: شیوه‎های سنتی در کشاورزی دیگر پاسخگو نیست و باید با تغییر نگرش‎ها در این زمینه فرهنگ‎سازی صورت گیرد ضمن اینکه در بخش آب آشامیدنی نیز باید سرانه مصرف تغییر کند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول