اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر:

استمرار خشکسالی سفره‌های زیرزمینی آب دشتستان را دچار افت شدید کرده است

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر گفت: استمرار خشکسالی سفره‌های زیرزمینی آب دشتستان را دچار افت شدید کرده است.

استمرار خشکسالی سفره‌های زیرزمینی آب دشتستان را دچار افت شدید کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتستان شاهپور رجایی عصر امروز در بازدید از شبکه‌های آبیاری شهرستان دشتستان اظهار داشت: شهرستان دشتستان یکی از مستعد‌ترین نقاط استان بوشهر در عرصه صنعت کشاورزی محسوب می‌شود و در سال‌های اخیر همواره شاهد تلاش و کوشش‌های مداوم مدیران استان و دشتستان برای توسعه کشاورزی این شهرستان بوده‌ایم.

مدیرعامل شرکت آب‌ منطقه‌ای استان بوشهر خاطر نشان کرد: آب یکی از مهم‌ترین عناصر در صنعت کشاورزی محسوب می‌شود و توسعه شبکه‌های آبیاری، نظارت دقیق و مستمر بر روند برداشت از منابع آبی و آب‌دهی، توسعه و نوسازی شبکه‌های آبیاری از مهم‌ترین و مؤثرترین عواملی است که سبب بهبود وضعیت کشاورزی و به تبع آن بهبود کشاورزی می‌شود و شرکت آب‌منطقه‌ای استان بوشهر اقدامات مهمی در این راستا انجام داده است.

رجایی با اشاره به تاثیرات برداشت نامناسب از منابع آبی در وضعیت سفره‌های زیرزمینی دشتستان بیان داشت: برداشت نادرست و بی‌رویه از منابع آبی و نبود تغذیه طبیعی و مصنوعی به دلیل استمرار خشکسالی، سفره‌های زیرزمینی آب در دشت‌های شهرستان دشتستان را دچار افت شدید کرده است.

وی با اشاره به وضعیت افت منابع آبی در شهرستان دشتستان اضافه کرد: دشت بوشکان و ارم شهرستان دشتستان سالانه با بیش از یک متر افت سفره‌های زیرزمینی آب و تعداد زیادی از چاه‌های کشاورزی و شرب این دو بخش خشکیده است و مابقی نیز با کاهش شدید آب‌دهی مواجه شده‌اند.

این مسئول دشت بوشکان را مستعدترین دشت کشاورزی استان بوشهر دانست و یادآور شد: دشت بوشکان به‌عنوان مستعد‌ترین دشت‌های کشاورزی استان بوشهر و شهرستان دشتستان و به‌عنوان اولین دشت ممنوعه آبی این استان از طرف وزارت نیرو ابلاغ شده است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان بوشهر در ارتباط با وضعیت دشت‌های استان بوشهر گفت: وضعیت سایر دشت‌های شهرستان دشتستان نظیر دالکی، برازجان و شبانکاره مشابه دشت‌های بوشکان و ارم است.

رجایی در همین ارتباط عنوان کرد: آب دشت‌های حاصل‌خیز دالکی، برازجان و شبانکاره به طور کلی تغییر کیفیت داده است.

وی تصریح کرد: خدمت به کشاورزان و تلاش برای بهبود صنایع کشاورزی از فعالیت‌های مهم و ارزشمند است و با تمام توان در این راستا تلاش خواهیم کرد.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول