اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار بوشهر:

شیوه‎های سنتی پاسخگوی پدیده خشکسالی نیست

خبرگزاری فارس: معاون عمرانی استاندار بوشهر گفت: استفاده از شیوه‎های سنتی برای مدیریت پدیده خشکسالی پاسخگو نیست و این شیوه‎ها کاربردی ندارند.

شیوه‎های سنتی پاسخگوی پدیده خشکسالی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر شاپور رستمی صبح امروز در نشست با اعضای ستاد خشکسالی استان بوشهر اظهار داشت: با این نگاه و این روش‎ها به جایی نمی‎رسیم و برای به حداقل رساندن تبعات منفی خشکسالی باید بتوانیم به طور اصولی در این حوزه مدیریت کنیم.

وی افزود: مجموعه کشاورزی باید در این زمینه برنامه جامع و کاربردی داشته باشد و با توجه به وضعیت استان باید بتوانیم به گونه‎ای مدیریت کنیم که خشکسالی کمترین تاثیر را در این استان به ویژه در حوزه کشاورزی داشته باشد.

رستمی با تاکید بر استفاده حداکثری و بهینه از منابع آب ادامه داد: در بخش منابع آب تلاش ما این است که آب آشامیدنی مردم تامین شود و این امر نیازمند هماهنگی‎های لازم در حوزه انتقال و مدیریت توزیع است.

معاون عمرانی استاندار بوشهر یادآور شد: پرت منابع آب در استان بوشهر بسیار بالاست و با توجه به شرایط استان میزان پرت را باید به حداقل برسانیم و تا زمانی که فرهنگ‎سازی نشود به نتیجه نمی‎رسیم.

وی افزود: تعیین سرانه مصرف منطقی و نوع استفاده از منابع آب باید با جدیت پیگیری شود ضمن اینکه برای جداسازی آب خام باید وارد عمل شویم و از آب با کیفیت برای کشاورزی استفاده شود.

رستمی تاکید کرد: نگاه ما در تامین آب فضای سبز در شهرها باید تغییر کند و از مصرف آب آشامیدنی برای آبیاری این فضاها جدا خودداری شود.

وی بیان کرد: باید ببینیم میزان مصرف آب از تاسیسات شهری چقدر است ضمن اینکه می‎توانیم با برنامه‎ریزی و تقسیم وظایف از تاسیسات آب آشامیدنی که در اختیار دستگاه‎های دیگر است استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر نیز در این نشست گفت: سه درصد از منابع آب در استان بوشهر را چاه‎ها تشکیل می‎دهد که به دلیل بروز پدیده خشکسالی در استان به ویژه در شهرستان جم، سطح ایستایی آنها به شدت افت کرده به طوری که مجبور به کف‌شکنی دو حلقه چاه در این منطقه شدیم.

محسن درفشان افزود: 50 درصد آب آشامیدنی نیز از خط کوثر و 47 درصد دیگر نیز از منطقه بوشیکان کازرون تامین می‎شود.

وی با بیان اینکه حدود 900 کیلومتر خط انتقال آب را مدیریت می‎کنیم، اظهار داشت: نقطه بحران ما در استان فارس است و بیشترین دغدغه و نگرانی ما مربوط به این منطقه است و برای جلوگیری از بروز هر مشکلی همیشه منابع بیرون‎دستی که در این استان واقع شده را رصد می‎کنیم.

درفشان یادآور شد: حدود 110 هزار مترمکعب آب از 21 حلقه چاه، یک چشمه و یک تصفیه خانه موجود در سد کوثر به سمت استان بوشهر می‎آید که شهرستان دستشتان را تغذیه می‎کند و در صورت ایجاد بحران این شهرستان و شمال استان به شدت تحت تاثیر قرار می‎گیرد.

وی تصریح کرد: آنچه بیشترین تهدید در این زمینه محسوب می‎شود، وضعیت بارندگی در کازرون و منطقه بوشیکان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان بوشهر یادآور شد: مشکل عمده ما عمر زیاد خطوط انتقال و پوسیدگی این خطوط است به طوری که در طول هفته حداقل دو شکستگی لوله داریم.

انتهای پیام/ح10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول