اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد شهرستان نور خبر داد

برگزاری بزرگداشت «تیرماه سیزده‌شو» در نور/ قابلیت‌های فرهنگی مازندران ارزش جهانی دارند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نور از برگزاری جشن «تیرماه سیزده‌شو» و بزرگداشت روز مازندران در این شهرستان خبر داد.

برگزاری بزرگداشت «تیرماه سیزده‌شو» در نور/ قابلیت‌های فرهنگی مازندران ارزش جهانی دارند

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نور بیان داشت: همزمان با عید بزرگ غدیر خم و روز مازندران و تیرماه سیزده شو، جشن بزرگ روز مازندران با همکاری شورای فرهنگ عمومی، فرمانداری، دانشگاه آزاد اسلامی و موسسه فرهنگی هنری پارپیرار برنامه‌های متناسب با این ایام در سالن ورزشی امام خمینی (ره) شهرستان نور برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نور اظهار داشت: روز 14 آبان سال 243 هجری شمسی برابر با 25 رمضان المبارک سال 250 هجری قمری روز بیعت مردم مازندران با حسن بن زید علوی است و در این روز با پذیرش حکومت اهل بیت توسط مردم مازندران، حکومت علویان مازندران به طور رسمی آغاز به کار کرد و این روز در تاریخ کشورمان به عنوان روز مازندران شناخته و معرفی شد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور ابراز داشت: مردم مازندران از روح معنوی بالایی برخوردار هستند و به همین دلیل باید آثار، آداب و رسوم، لهجه و فرهنگ خاص این دیار متناسب با هر شهر و دیار رواج یافته و مورد توجه قرار گیرد.

محمدی درباره شناساندن فرهنگ مازندران در جامعه گفت: ما موظف به پویایی فرهنگ مازندران هستیم و هر یک از ما باید به نوبه خود در این امر مهم و فراگیر کردن فرهنگ اصیل بومی مازندران در جامعه تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: بسیاری از قابلیت‌های ادبی و فرهنگی مازندران ارزش جهانی‌شدن و معرفی در سطح بین‌المللی را دارد و باید از تمام ظرفیت‌ها برای شناسایی این قابلیت‌ها استفاده کنیم.

رئیس ارشاد نور معرفی فرهنگ و هویت مازندران و احیای آن را یک ضرورت اساسی دانست و اظهار داشت: باید داشته‌هایی نظیر گویش محلی، موسیقی و فرهنگ مازندرانی و حتی غذاهای بومی این دیار به معرض نمایش گذاشته شده و به دیگران معرفی شود. 

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول