اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز

کنگره بین‌المللی شعر مقاومت در کرمانشاه آغاز شد

خبرگزاری فارس: کنگره بین‌المللی شعر مقاومت صبح امروز در تالار بعثت کرمانشاه آغاز به کار کرد.

کنگره بین‌المللی شعر مقاومت در کرمانشاه آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، برای برگزاری کنگره بین‌المللی شعر مقاومت دو دبیرخانه تشکیل شده که 850 اثر از 320 شاعر داخلی و خارجی به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.

این کنگره در پی حماسه ماندگار و غرورآفرین استقبال مردم کرمانشاه از مقام معظم رهبری به استان کرمانشاه و پیگیری‌های مستمر مسئولان استان در کرمانشاه برگزار می‌شود.

20 درصد آثار به استان کرمانشاه اختصاص دارد و دبیرخانه کرمانشاه نیز به طور بومی 47 اثر را دریافت کرده که از این تعداد 20 اثر برای ارائه و چاپ به دبیرخانه تهران معرفی شده‌اند.

در این کنگره 37 نفر میهمان از 19 کشور جهان حضور خواهند داشت که میهمانان خارجی از کشورهای فلسطین، مصر، مغرب، لیبی، سودان، الجزایر، لبنان، یمن، عراق، ترکیه، عربستان، اردن، کویت، بحرین، عمان، افغانستان، پاکستان، هندوستان و تاجیکسان هستند.

سه نشست تخصصی به زبان‌های فارسی و عربی در این کنگره، در دانشگاه رازی برگزار خواهد شد، نخستین نشست با موضوع «ادبیات مقاومت و ایستادگی در برابر چالش‌های مرحله‌ای» به زبان عربی بوده و دبیر این نشست «شیخ فضل مخدر» رئیس‌خانه نویسندگان لبنان است.

در این کنگره دو نشست تخصصی به زبان فارسی نیز برگزار می‌شود.

از چهار کتاب مصاحبه اهل قلم و علم، کتاب ویژه شعرخوانی، ترجمه آثار ارسالی از عربی به فارسی و کتاب ویژه مقالات نیز رونمایی می‌شود.

گفتنی است؛ سومین کنگره شعر مقاومت بین‌المللی اسلامی از امروز تا 13 آبان ماه در کرمانشاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/ب20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول