اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

شاعران روشنگران تاریخ غدیر هستند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر شاعران غدیر روشنگران تاریخ غدیر هستند گفت: شاعران بزرگ آمدند با شعر خود جواب مخالفان واقعه غدیر خم را دادند و کار این شاعران بیدارگری زمان خود بود.

شاعران روشنگران تاریخ غدیر هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر غلامعلی صفایی‌بوشهری ظهر امروز در کنگره ملی شعر غدیر در بوشهر با بیان اینکه شعر زیباترین یافته‌های انسانی است که در زبان جاری می‌شود گفت: شعر نشان از شعور شاعر و ماندگارترین هنر انسانی در طول تاریخ است.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: شعر از دل سرچشمه می‌گیرد و بر جان می‌نشیند و شور به‌پا می‌کند.

امام جمعه بوشهر با بیان اینکه در صدر اسلام بسیاری کوشیدند تا غدیر را محو کنند گفت: غدیر یک واقعه تاریخی است و بسیاری کوشیدند این واقعه را محو کنند، اما شاعرانی بودند که با شعر مقاومتی خود توانستتند غدیر را زنده نگه دارند.

صفایی‌بوشهری با بیان اینکه شاعران غدیر روشنگران تاریخ غدیر هستند گفت: شاعران بزرگ آمدند با شعر خود جواب مخالفان واقعه غدیر خم را دادند و کار این شاعران بیدارگری زمان خود بود.

وی عنوان کرد: پیامبر عظیم‌الشأن اسلام همیشه همراه خود سه شاعر داشت که این شعرا توانستند واقعه غدیر را به نحو احسن به جهان اسلام روشنگری کنند.

امام جمعه بوشهر ادامه داد: شعرا با شعرهای خود به بسیاری از شبهات پاسخ‌های لازم دادند و می‌توان گفت که شاعران پرچمداران بصیرت و معرفت در جامعه هستند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر با بیان اینکه دین اسلام بدون غدیر به کمال نمی‌رسد گفت: اسلام بدون غدیر مورد رضایت خدا نیست و حضرت علی(ع) متمم کمال و سلامت دین است.

صفایی‌بوشهری تاکید کرد: توجه به خطبه غدیر بر همه مسلمانان واجب است و ابلاغ آن به دیگران به عنوان یک تکلیف شرعی مطرح است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: واقعه غدیر اساسی‌ترین پیام و ابلاغ حضرت رسول بود که با این کار دین اسلام را کامل و پایان رسالت خود و آغاز ولایت حضرت علی (ع) را بر تمام مسلمانان جهان اعلام کرد.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول