اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار سیستان‌وبلوچستان:

استفاده از انرژی‌های نو در زابل باید نهادینه شود

خبرگزاری فارس: استاندار سیستان‌وبلوچستان گفت: عمران و آبادانی استان در گرو بهره‌گیری از روش‌های نوین تولید انرژی و فناوری‌های روز است.

استفاده از انرژی‌های نو در زابل باید نهادینه شود

به گزارش خبرگزاری فارس از زابل، حاتم نارویی عصر امروز در آیین معارفه فرماندار جدید شهرستان زابل با تبریک ولادت حضرت امام هادی (ع) و عید سعید غدیر از همراهی و همکاری مردم با مسئولان استان اظهار داشت: رشد و پیشرفت استان بدون خواست و همکاری مردم امکان‌پذیر نیست.

وی استفاده از ظرفیت باد و تابش نور خورشید در تولید انرژی‌های نو را یادآور شد و با اشاره به کمبود آب آشامیدنی و زراعی در استان به ویژه منطقه سیستان، انتقال آب به مزارع را توسط لوله مورد تأکید قرار داد و از فرماندار جدید خواست این مهم را با جدیت پیگیری کند.

نماینده عالی دولت در سومین سفر خود به سیستان با تشریح توانمندی‌های منطقه در حوزه کشاورزی افزود: جوانان جویای شغل نباید به فکر شغل اداری باشند در حالی که دولت زمینه اشتغال برای جوانان را در بخش کشاورزی و با ارائه تسهیلات هفت درصد فراهم کرده است.

نارویی ادامه داد: افراد جویای کار می‌توانند با تشکیل تعاونی کشاورزی و استفاده از اعتبارات این موضوع در حوزه کشاورزی، شیلات، پرورش دام و طیور، احداث گلخانه و صنایع فرآوری و دیگر صنایع مرتبط با بخش کشاورزی در کنار ایجاد شغل پایدار برای خود و دیگران زمینه افزایش توان تولید محصولات کشاورزی استان را افزایش دهند.

وی تولید انگور یاقوتی در سیستان را از ویژگی‌های منحصر به فرد سیستان برشمرد و از مسئولان خواست با توجه به این ظرفیت و افزایش تولید این محصول کشاورزی زمینه صادرات انگور یاقوتی را به دیگر کشورها از طریق بندر چابهار فراهم آورند.

استاندار سیستان‌وبلوچستان در بخش دیگری از سخنان خود، فعالیت‌های عمرانی در استان را برشمرد و گفت: سیستان‌وبلوچستان در حال حاضر به یک کارگاه بزرگ تبدیل شده است که در گوشه و کنار آن پروژه‌های مهم عمرانی برای آسایش و رفاه مردم در دست انجام است.

نارویی از طرح گازرسانی به زابل، ایجاد منطقه اقتصادی میلک و آغاز مطالعه و پیگیری پل دوم میلک به عنوان مهم‌ترین فعالیت‌های عمرانی در حوزه سیستان بیان کرد.

وی همچنین تسریع در دو بانده کردن محور زابل – زاهدان و زابل – نهبندان را خواستار شد و بر پیگیری مشکلات ترافیکی شهرستان زابل تأکید کرد.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی امام جمعه زابل، سید باقر حسینی و حلیمه عالی نمایندگان مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این مراسم، ایجاد اشتغال، افزایش امنیت و تسریع در روند اجرای پروژه‌های عمرانی سیستان را مورد تأکید قرار دادند.

‌فرماندار جدید شهرستان زابل هم در این نشست برنامه‌های خود را بر اساس چشم‌انداز 1404 تشریح کرد.

هوشنگ ناظری با اشاره به منویات مقام معظم رهبری در نامگذاری دهه سوم انقلاب به عنوان دهه رشد و توسعه اقتصادی از همه مدیران شهرستان خواست برای رسیدن به اهداف چشم‌انداز 1404 برنامه‌ریزی کنند.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول