اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت:

میزان پوسیدگی دندان در هر کودک بیش از 5 عدد است

خبرگزاری فارس: مدیر اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: طبق بررسی‌های انجام شده در وزارت بهداشت میزان پوسیدگی در هر کودک در بدو ورود به دبستان 5.7 دندان است.

میزان پوسیدگی دندان در هر کودک بیش از 5 عدد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمدحسین خوشنویسان بعد از ظهر امروز در افتتاحیه کنگره مراقبت‌های خاص در دندانپزشکی که در سالن آمفی تئاتر هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: طبق بررسی‌های انجام شده در وزارت بهداشت میزان پوسیدگی در هر کودک در بدو ورود به دبستان 5.7 دندان است.

مدیر اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر پیمایش کشوری سلامت سنجی دهان و دندان برای به دست آوردن اطلاعات بیشتر برای برنامه‌ریزی بهداشت دهان و دندان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه وضعیت سلامت دهان و دندان در وضعیت مطلوبی نیست، تصریح کرد: در حال حاضر برنامه‌ریزی‌های‌ خوبی برای ارتقای سطح سلامت و پیشگیری از به وجود آمدن بیماری‌های دهان و دندان در افراد در حال انجام است.

نماینده سازمان جهانی بهداشت در این راستا ادامه داد: امید می‌رود که در سال 1404 سطح سلامت کشور با برنامه‌ریزی‌های انجام شده به سطح کشورهای اسکاندیناوی برسد.

مدیر اداره سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اشاره به اینکه فعالیت‌های انجام شده در وزارت بهداشت در راستای پیشگیری از بیماری‌های دهان و دندان است، خاطرنشان کرد: تمام فعالیت‌های انجام شده در وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به عنوان برنامه‌های استراتژیک منطقه انتخاب شده است.

خوشنویسان با بیان اینکه در گذشته اقدامات پیشگیرانه بر مبنای میزان اعتبارات انجام می‌شده است، تاکید کرد: در حال حاضر اقدامات پیشگیرانه برای کودکان جزو برنامه‌های قطعی وزارت بهداشت است.

انتهای پیام/آ30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول