اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه عنوان کرد

ممنوعیت ساخت دندان در مطب‌های دندانپزشکی کهگیلویه

خبرگزاری فارس: مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه گفت: براساس مصوبه نشست ساماندهی وضعیت دندانپزشکان این شهرستان ساخت دندان در مطب‌های دندانپزشکی کهگیلویه ممنوع شد.

ممنوعیت ساخت دندان در مطب‌های دندانپزشکی کهگیلویه

به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه، سید عبدالحسین موسویان عصر امروز در حاشیه نشست ساماندهی لابراتوارهای دندانسازی شهرستان کهگیلویه اظهار داشت: هدف از برگزاری این نشست برقراری تعامل برای رفع مشکلات موجود در لابراتورهای دندانسازی و مشکلات پیش روی دندانپزشکان و دندانسازان است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه ابراز داشت: با توجه به اهمیت دندانپزشکی و بیماری‌هایی که از این راه امکان انتقال دارند توجه و نظارت بر کار این بخش از سیستم بهداشتی از اولویت‌های مهم حوزه بهداشت و درمان است و انتظار داریم با همکاری دندانپزشکان کیفیت خدمت‌رسانی ارتقا یابد.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اهمیت بهداشت دهان و دندان عنوان کرد: متأسفانه در استان ما به علت عدم توجه به رعایت بهداشت دهان و دندان و مراقبت از دندان شاهد وجود معضلات عدیده‌ای در مورد سلامت دندان هم استانی هستیم.

موسویان افزود: برای مراقبت از دندان‌ها و داشتن دندان‌های سالم باید از دوران کودکی نسبت به مراقبت از ‌آن‌ها اقدام کرد و در این بین آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی نقش بسیار مؤثری خواهد داشت.

این مسئول در شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه با اشاره به راه‌اندازی دانشکده دندانپزشکی در استان ابراز داشت: وجود این دانشکده برای توسعه و ترویج سلامت دهان و دندان بسیار مهم و تاثیرگذار خواهد بود.

وی تصریح کرد: دندانپزشکان ما می‌توانند علاوه بر کارهای درمانی که در مطب‌های خود انجام می‌دهند اطلاعات آکادمیک و مهم خود در زمینه مراقبت از دندان و رعایت بهداشت دهان را به بیماران ارائه دهند.

موسویان یادآور شد: بازرسین بهداشتی شبکه بهداشت و درمان به صورت مداوم به مطب‌های دندانپزشکی سرکشی می‌کنند و بر روند اجرای موازین بهداشتی در مطب‌های دندانپزشکی احاطه کامل دارند.

به گزارش فارس، در پایان این نشست ضمن تاکید بر ممنوعیت ساخت دندان در مطب‌های دندانپزشکی شهرستان کهگیلویه بر عدم حضور دندانپزشکان شاغل در بخش دولتی در مطب‌های شخصی در وقت اداری بر اساس آئین‌نامه ابلاغی تاکید شد.

انتهای پیام/ش20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول