اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اجرای طرح دندانپزشکی جامعه‌نگر در یزد

طرح دندانپزشکی جامعه‌نگر در شهرستان‌های یزد اجرا نشد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و تندرستی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به اجرای طرح دندانپزشکی جامعه‌نگر در یزد گفت: این طرح به دلیل بعد مسافت زیاد، در شهرستان‌ها اجرایی نشد.

طرح دندانپزشکی جامعه‌نگر در شهرستان‌های یزد اجرا نشد

عباسعلی ایمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: همکاری دانشگاه علوم پزشکی و آموزش و پرورش در اجرای طرح دندانپزشکی جامعه‌نگر تاثیر خوبی بر کاهش پوسیدگی دندان در جامعه دارد.

وی افزود: این طرح با همکاری آموزش و پرورش و دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد به مدت چهار روز با حضور دانش‌آموزان مقطع ابتدایی در دانشکده دندانپزشکی یزد اجرا شد.

ایمانی عنوان کرد: در مورد اجرای این برنامه قبل از آغاز سال تحصیلی جدید با دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده دندانپزشکی هماهنگ شد و با حضور مسئولان و کارشناسان آموزش و پرورش ناحیه یک و دو، هماهنگی و برنامه‌ریزی آن انجام شد و این تفاهم، مدارس ابتدایی شهرستان یزد را پوشش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: سایر شهرستان‌ها­ی استان یزد به دلیل بعد مسافت در این زمینه محدودیت داشتند.

ایمانی ادامه داد: مدارس ابتدایی بر اساس جدول زمان‌بندی شده در هر ناحیه به ترتیب انتخاب می‌شوند و به طور منظم و با هماهنگی کارشناس بهداشت ناحیه و دانشکده برای دریافت خدمات دندانپزشکی به این دانشکده مراجعه می‌کنند.

وی در مورد هدف اجرای این طرح تصریح کرد: هدف اجرای طرح دندانپزشکی جامعه‌نگر با همکاری آموزش و پرورش و با حضور دانش‌آموزان، پیشگیری از پوسیدگی دندان و آموزش‌های لازم در راستای بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان است با این رویکرد که در آینده، جامعه هزینه کمتری را در قبال درمان پوسیدگی‌های دندان متحمل شود و بدون شک این همکاری بین علوم پزشکی و آموزش و پرورش تاثیر خوبی بر کاهش روند پوسیدگی دندان در افراد جامعه خواهد داشت.

ایمانی گفت: در این طرح آموزش‌های دهان و دندان به دانش‌آموزان به صورت چهره به چهره و به شکل فیلم و انیمیشن در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی بیان کرد: بعد از معاینه کامل و تشخیص نیازهای درمانی دانش‌آموز، خدمات دندانپزشکی به وی ارائه می‌شود و در برخی موارد نیز دانش‌آموز فرم ارجاع به پزشک متخصص دریافت می‌کند.

ایمانی یادآور شد: این اقدام با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد هر سال ادامه خواهد یافت.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول