اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سازمان بهداشت جهانی:

دندانپزشکی در بیمه جایگاه واقعی ندارد

خبرگزاری فارس: نماینده سازمان جهانی بهداشت گفت: درمان‌های دندانپزشکی در نظام بیمه ای ایران جایگاه واقعی و مشخصی ندارد و سیستم پزشک خانواده نیز به دلیل نوپا بودن آمادگی پذیرش خدمات دندانپزشکی را ندارد.

دندانپزشکی در بیمه جایگاه واقعی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدحسین خوشنویسان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کنگره بین‌المللی مراقبت‌های خاص در دندانپزشکی که در سالن آمفی تئاتر هتل پردیسان مشهد برگزار شد، اظهار کرد: درمان‌های دندانپزشکی در نظام بیمه‌ای ایران جایگاه واقعی و مشخصی ندارد و سیستم پزشک خانواده نیز به دلیل نوپا بودن آمادگی پذیرش خدمات دندانپزشکی را ندارد.

وی با بیان اینکه جلسات متعددی برای تدوین تعرفه‌های جدید در وزارت بهداشت در حال برگزاری است، تصریح کرد: می‌توانیم پیشنهادات برای تعرفه‌های جدید با در نظر گرفتن شرایط جدید اقتصادی را نیز به افراد مسئول در بیمه بدهیم تا آنها موارد را بررسی کنند.

نماینده سازمان جهانی بهداشت‌ با اشاره لزوم خودکفایی در زمینه‌های تجهیزات و مواد دندانپزشکی خاطرنشان کرد: اقدامات زیادی برای حمایت از تولیدکنندگان داخلی در این زمینه با ارگان‌های مختلف برگزار شده است.

خوشنویسان در این راستا ادامه داد: در حال حاضر اغلب تجهیزات لازم در داخل کشور تولید می‌شود و وزارت بهداشت در پی استقرار سیستم حمایتی متشکل از تمام ارگان‌ها برای تولیدکنندگان تجهیزات دندانپزشکی است و امید می‌رود که بتوان با بالاتر بردن سطح تولیدات بخشی از آنها را صادر کرد تا از ازر حاصله بتوان در خرید مواد اولیه تولیدات دیگر کمک گرفت.

نماینده سازمان جهانی بهداشت متوسط مشارکت تمام ارگان‌ها را برای خودکفایی در زمینه تولید تجهیزات و مواد دندانی امری ضروری عنوان کرد و متذکر شد: در این راستا در وزارت بهداشت جلسات متعددی با وزارت بازرگانی، بانک‌ها، وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر دستگاه‌های دست‌اندرکار برگزار شده است.

انتهای پیام/ح20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول