اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در غرفه فارس

جزئیات سفر مدیران مازندرانی به چین تشریح شد / امکان لغو سفر وجود نداشت

خبرگزاری فارس: جزئیات سفر استاندار مازندران و جمعی از مدیران مازندرانی به چین اعلام شد.

جزئیات سفر مدیران مازندرانی به چین تشریح شد / امکان لغو سفر وجود نداشت

سید علی اکبر طاهایی در حاشیه بازدید از غرفه خبرگزاری فارس در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها مازندران در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس در مورد سفر وی به چین اظهار داشت: یک سال قبل در جلسه‌ای که با علیشیری معاون وزیر اقتصاد و دارایی و رئیس سرمایه‌گذاری‌های کشور داشتم به من اطلاع داده شد هیئتی از چین الان با من (علیشیری) ملاقات دارد و اگر شما در این جلسه حضور پیدا کنید می‌توانید قابلیت‌های مازندران را به این هیئت چینی بشناسانید.

وی با اعلام اینکه علیشیری زمینه آشنایی اینجانب با مسئولان استان جی‌جیانگ چین را فراهم کرد، گفت: مازندران و استان جی جیانگ چین به لحاظ آب و هوایی و مختصات جغرافیایی با یکدیگر نزدیک هستند.

طاهایی ادامه داد: در دیدار با هیئت چینی از آنها برای بازدید از مازندران دعوت شد.

این مسئول ادامه داد: متعاقب دعوت من معاون استاندار جی‌جیانگ برای حضور هیئت مازندرانی در این استان دعوت‌نامه ارسال کرد.

وی یادآور شد: مسئله دعوت معاون استاندار جی‌جیانگ چین را با سفیر ایران در چین مطرح کردم.

طاهائی اضافه کرد: سفیر ایران در چین به من اعلام کرد که این موضوع نیاز به بررسی دارد با این تفاوت که سفیر ایران در جریان ملاقات قبلی من با مسئولان جی‌جیانگ چین نبود.

نماینده عالی دولت در مازندران با اعلام اینکه به دعوت مسئولان جی‌جیانگ چین پاسخ مثبت دادیم، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی زمان‌بندی برای حضور هیئت مازندران در چین مصادف با وقوع سیل در مازندران بود.

استاندار مازندران ادامه داد: درصدد بودیم که برنامه سفر به چین را به تاخیر بیندازیم ولی به ما اعلام شد که پروتکل مربوط به سفر تنظیم شد و آنها ملاقات‌ها و برنامه‌ها و بازدید‌ها را تنظیم کردند و امکان لغو سفر وجود نداشت.

استاندار مازندران درباره هیئت اعزامی از مازندران به چین گفت: هیئت اعزامی از مازندران به چین هیئت اقتصادی بود. بنا نداشتم هیئت صرفا سیاسی ببرم و به این خاطر چند تا مدیر استان را در این سفر با خودم همراه کردم.

21  سال پیش در پکن بودم

این مسئول اضافه کرد: در این سفر به مدیران گفتم تحولات موجود در چین را نشان دادیم و به آنها تذکر دادم.

طاهایی به برخی امکانات موجود در مکان‌های بازدید شده در چین اشاره کرد و گفت: پل 30 کیلومتری و نیروگاه برق بادی برق بندر شانگهای چین از مواردی است که می‌شود از تجربیات چینی‌ها در کشور استفاده کرد.

با استاندار جی‌جیانگ و جلینگ برنامه ملاقات داشتم

استاندار مازندران درباره دستاورد سفرش به چین بیان داشت: در این سفر چند نفر از بنگاه‌داران مازندرانی که در چین مشکلاتی داشتند همراه هیئت اعزامی حضور داشتند.

نماینده عالی دولت در مازندران گفت: مشکلات بنگاه‌داران را با سفیر ایران در چین مطرح کردم و حتی دو نفر از بنگاه‌داران برای رفع مشکلات در چین اقامت کردند.

استاندار مازندران درباره نیروگاه زباله‌سوز و همکاری با پیمانکار چینی گفت: موضوع همکاری مازندران با چین و برعکس برای ایجاد نیروگاه به صورت پیمانکاری است که نیاز به 40 درصد ارز داشت که چینی‌ها  فاینانس کردند و این پروژه در مسیر اقدام قرار دارد.

این مسئول ادامه داد: نیروگاه زباله‌سوز ساری نیز قراردادش انجام شد و در مرحله عملیاتی شدن است و دولت نیز 21 میلیارد تومان برای پروژه ساری اعتبار اختصاص داد.

استاندار مازندارن با اشاره به افزایش نرخ دلار گفت: از دولت درخواست کردیم با ارز ترجیحی از این دو پروژه حمایت کند.

وی در ادامه در مورد اعلام آمادگی وزرات راه و شهرسازی برای تکمیل پروژه آزاد راه تهران شمال و پروژه ریلی شمال کشور گفت: در تماسی که با نیکزاد داشتم به من اعلام شد که با هر پیمانکاری را که شما صلاح دانستید برای تکمیل این پروژه قرارداد منعقد کنید.

نماینده عالی دولت در مازندان در مورد احداث پالایشگاه در ساری که جزو مصوبات دور اول سفر دولت به مازندران بود، بیان داشت: سرمایه‌گذار اول به خاطر مهیا نکردن شرایط مورد انتظار، قراردادش توسط وزارت اقتصاد و دارایی لغو شد.

وی اضافه کرد: گروه دوم نیز به خاطر مشکلات منطقه‌ای با وجود اینکه وزرات نفت از این شرکت مبلغ 20 درصد قرارداد را وثیقه دریافت کرد، موفق نشد که نسبت به اجرای پالایشگاه در مرکز استان مازندران اقدام کند.

این مسئول در پایان گفت: در سفر به چین موضوع احداث پالایشگاه در ساری را نیز به عنوان فرصت سرمایه‌گذاری به چینی‌ها معرفی کردیم.

انتهای پیام/ب10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول