اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی نهاوند خبر داد

ساخت دستگاه یونجه‌چین توسط جوان خوش‌ذوق نهاوندی

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی نهاوند از ساخت دستگاه یونجه‌چین توسط جوان خوش‌ذوق نهاوندی خبر داد و گفت: این دستگاه می‌تواند در باغات میوه برای برداشت علف‌های هرز و برداشت ذرت، گندم و شبدر مورد استفاده قرار گیرد.

ساخت دستگاه یونجه‌چین توسط جوان خوش‌ذوق نهاوندی

احد ظفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در نهاوند اظهار داشت: از آن جایی که شهرستان نهاوند شهری کشاورزی است بیش از 65 درصد جمعیت این شهرستان علاوه بر اینکه در روستاها ساکن هستند مشغول فعالیت در شغل کشاورزی و دامداری‌اند، بنابراین شرایط برای فعالیت برخی افراد نخبه برای ساخت دستگاه‌های کشاورزی آماده است.

به گفته وی، جوان 30 ساله نهاونی که اهل روستای گل زرد است توانسته با همکاری پدر و برادرش اقدام به ساخت دستگاهی به نام «یونجه‌چینی دستی» کند که این دستگاه با یک دهم قیمت خارجی می‌تواند ساخته شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نهاوند افزود: علی خسروی، جوان کشاورز و سازنده این دستگاه در مدت چهار ماه توانسته با طراحی و ساخت این دستگاه،‌ عملاً نیاز خانواده و دیگر کشاورزان این روستاها در برداشت محصولات یونجه و دیگر محصولات را برآورده کند.

وی گفت: از دیگر کاربردهای دستگاه یونجه‌چین به علت سبک‌وزن بودن و حجم کوچک می‌تواند در باغات میوه برای برداشت علف‌های هرز و همچنین برداشت ذرت، گندم و شبدر نیز مورد استفاده قرار گیرد.

ظفری افزود: برای ساخت این دستگاه مبلغی حدود 3 میلیون تومان تا 4 میلیون تومان هزینه شده که صد درصد توسط آقای خسروی و خانواده‌اش تأمین شده است.

وی اضافه کرد: یکی از مهمترین مواردی که در ساخت این دستگاه مورد توجه قرار گرفته است نیاز به حداقل سوخت بنزین است، زیرا این دستگاه قادر است در هر ساعت بیش از 2 هزار متر یونجه را برداشت کند و عملاً یک لیتر بنزین مصرف کند.

علی خسروی، سازنده و طراح دستگاه یونجه‌چین دستی می‌گوید، در صورتی که مسئولان شهرستانی و استانی از طرح او استقبال کنند قادر خواهد بود که ساخت این دستگاه را به تولید انبوه یعنی در سال بیش از ده‌ها دستگاه برساند و همچنین قادر خواهد بود با ابتدایی‌ترین وسایل مجهزترین دستگاه برداشت محصولات کشاورزی مثل شبدر، یونجه، گندم و جو را طراحی و بسازد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول