اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم:

کم رغبتی دانش‌آموزان نسبت به مصرف قرص آهن مشکل‌ساز شده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: یکی از عمده‌ترین مشکلات طرح آهن‌یاری در مدارس کم رغبتی برخی دانش‌آموزان نسبت به مصرف این قرص‌هاست.

کم رغبتی دانش‌آموزان نسبت به مصرف قرص آهن مشکل‌ساز شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر عبدالحسن ناصری پیش از ظهر امروز در مراسم زنگ آهن یاری در مدرسه سعادت دیلم اظهار داشت: بیماری‌های غیر واگیر نظیر دیابت، فشار خون، قلبی و عروقی و سرطان‌ها یکی از مشکلات بهداشتی است که در سطح جامعه با آن مواجه هستیم.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم افزود: تغییر شیوه زندگی مردم، مصرف دخانیات و کم تحرکی از دلایل عمده بروز این بیماری‌ها در جامعه است.

این مسئول کم آگاهی و اطلاعات کم جامعه از نیازهای بهداشتی و سلامت را از دیگر مشکلات در بحث بیماری‌های غیر واگیر و تغییر شیوه زندگی مردم عنوان کرد.

ناصری تصریح کرد: دست‌اندرکاران وزارت بهداشت و درمان به این نتیجه رسیده‌اند که تنها راه جلوگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن تأمین آهن مورد نیاز بدن از طریق مصرف قرص‌های آهن است.

وی در جمع دانش‌آموزان و والدین آنها اضافه کرد: انتظار اول ما از شما دانش‌آموزان این است که با ما همکاری لازم را داشته باشید و به این باور برسید که کمبود آهن اثرات سویی در زندگی شخصی و در دوران تحصیلی و آینده شما خواهد گذاشت.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: انتظار دیگر ما از اولیاء مدرسه، مدیران و معلمان است که در اجرای برنامه یار و یاور کارشناسان بهداشتی باشند.

این مسئول بیان داشت: انتظار آخر ما از والدین به ویژه مادران است که می‌توانند بیشترین تاثیر را در اجرای این برنامه با ما داشته باشند و حساسیت لازم را برای مصرف قرص آهن در دختران بوجود بیاورند.

ناصری کم رغبتی بعضی از دانش‌آموزان به مصرف قرص‌های آهن را یکی از مشکلات در اجرای این برنامه دانست و افزود: این مشکل نشانگر این است که این دانش‌آموزان هنوز به این سطح از آگاهی و باور نرسیده‌اند که عدم مصرف این قرص چقدر می‌تواند برای خودشان، خانواده و جامعه مضر باشد. 

مدیر آموزش و پرورش شهرستان دیلم در این آیین گفت: ما باید به شکلی زندگیمان را اداره و تغذیه کنیم که با غذاهای عادی و طبیعی نیازهایمان برطرف شود. 

رضا عبداللهی عنوان کرد: به دلیل تغییر در شکل و سبک غذاها و وجود کم‌خونی‌ها در بین دختران سیاست بهداشت و درمان این است که از این ریزمغذی‌ها و قرص‌های آهن استفاده شود.

کارشناس بهبود تغذیه جامعه شبکه بهداشت و درمان دیلم نیز گفت: در این طرح که به مدت چهار ماه اجرا می‌شود دانش‌آموزان هر هفته یک قرص و جمعاً 16 عدد قرص آهن مصرف می‌کنند.

آذین صبوری با اشاره به نقش آهن در سلامتی اذعان داشت: بی‌حالی دانش‌آموزان،کاهش سطح هوشیاری، کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی از نشانه‌های کم خونی ناشی از فقر آهن است.

وی متذکر شد: امسال برای اجرای بهتر برنامه آهن یاری از هر مدرسه خواسته شده یک روز مشخص در هفته را برای مصرف قرص آهن مشخص کنند.

صبوری اذعان داشت: رابط بهداشتی هر مدرسه در این روز باید کلاس به کلاس قرص آهن را بین دانش‌آموزان توزیع کرده و اولیاء مدرسه برای اطمینان از مصرف قرص از دانش‌آموزان سئوال کنند.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول