اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پیام نور آبیک خواستار شد

تسریع مسئولان بر رفع مشکل زمین دانشگاه پیام نور آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه پیام نور واحد آبیک خواستار تسریع در رفع مشکل زمین این دانشگاه از سوی مسئولان استانی و شهرستانی شد.

تسریع مسئولان بر رفع مشکل زمین دانشگاه پیام نور آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، سعید بهرامی در دیدار با امام جمعه شهر آبیک که به همراه جمعی از دانشجویان دانشگاه پیام نور واحد آبیک در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از سوی هیئت مؤسس دانشگاه پیام نور واحد آبیک سه هکتار زمین در شهرک دانشگاهی اندیشه واقع در شمال شهر آبیک اختصاص یافته است.

                              

وی افزود: مدیریت شهرک دانشگاهی اندیشه برای آماده‌سازی این شهرک 3 میلیارد ریال اعتبار از دانشگاه پیام نور واحد آبیک درخواست کرده، ولی دانشگاه پیام نور در این زمینه ردیف بودجه ندارد و نمی‌تواند اعتبار در نظر گفته شده از سوی مدیریت شهرک دانشگاهی اندیشه را بپردازد.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه پیام نور واحد آبیک قیمت سه هکتار زمین واقع در شهرک دانشگاهی اندیشه را که 350 میلیون ریال است  و نیز هزینه آماده‌سازی دانشگاه پیام نور را می‌تواند پرداخت کند ولی پرداخت هزینه آماده‌سازی شهرک دانشگاهی اندیشه از توان دانشگاه خارج است.

مسئول دانشگاه پیام نور واحد آبیک خاطرنشان کرد: هیئت مؤسس دانشگاه پیام نور واحد آبیک باید نسبت به تعیین تکلیف زمین دانشگاه، تدابیر لازم را بیاندیشند، گرچه سرپرست فرمانداری آبیک قول داده است که در جلسه‌ای با حضور ریاست دانشگاه پیام نور استان قزوین، معاون عمرانی استاندار قزوین و مدیرکل راه و شهرسازی استان با رایزنی مشکل زمین دانشگاه پیام نور واحد آبیک را برطرف کنند.

بهرامی اضافه کرد: مشخص نبودن تکلیف زمین دانشگاه پیام نور واحد آبیک سبب شده که دو سال متوالی به رشته‌های این دانشگاه رشته جدیدی اضافه نشود.

وی خاطرنشان کرد: 800 دانشجو در رشته‌های علوم تربیتی با گرایش‌های مدیریت و برنامه‌ریزی آموزشی، آموزش دبستان و پیش دبستانی و مشاوره و راهنمایی، الهیات با گرایش‌های فقه و مبانی حقوق و تاریخ و تمدن ملل اسلامی، مدیریت دولتی و علوم سیاسی در دانشگاه پیام نور واحد آبیک مشغول به تحصیل هستند.

این مسئول ادامه داد: دانشگاه پیام نور واحد آبیک از شهریور ماه سال 86 راه‌اندازی شده که تاکنون مشکل زمین آن رفع نشده است.

مسئول دانشگاه پیام نور واحد آبیک فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی را اصلی‌ترین برنامه‌های دانشگاه پیام نور واحد آبیک ذکر کرد و گفت: تمام همت مسئولان این دانشگاه ارتقای اصول فرهنگی است که خوشبختانه دانشگاه پیام نور واحد آبیک طبق اطلاعات و آمار کم‌ترین مشکل فرهنگی و بیشترین فعالیت فرهنگی را در بین دانشگاه‌ها داشته است.

بهرامی تأکید کرد: از امام جمعه شهر آبیک به عنوان پدر معنوی و رئیس هیئت مؤسس دانشگاه پیام نور واحد آبیک می‌خواهیم که با توجه به فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، رفع زمین مشکل دانشگاه را به عنوان عیدی معنوی تقدیم دانشگاه و دانشجویان کند که ماندگاری این موضوع سالیان سال وجود خواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: با رفع مشکل زمین، عملیات اجرایی دانشگاه پیام نور واحد آبیک آغاز می‌شود، چراکه بودجه لازم برای آغاز عملیات اجرایی دانشگاه پیام نور واحد آبیک اختصاص داده شده است، بنابر این می‌طلبد که مسئولان با همتی مضاعف در رفع مشکل زمین دانشگاه پیام نور واحد آبیک تدابیر لازم را بیاندیشند تا موضوع زمین برای همیشه برطرف شود.

بهرامی خاطرنشان کرد: سه هکتار زمین اختصاص داده شده در شهرک دانشگاهی زمانی متعلق به دانشگاه پیام نور واحد آبیک است که سند آن به نام این دانشگاه زده شود، چراکه در این صورت است که دانشگاه می‌تواند نسبت به آغاز عملیات اجرایی اقدام کند.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه مدیریت شهرک دانشگاهی اندیشه اظهار کرده‌اند که اگر 3 میلیارد ریال هزینه آماده‌سازی از سوی دانشگاه پیام نور واحد آبیک پرداخت نشود، نام این دانشگاه از لیست دانشگاه‌های مستقر در این شهرک حذف خواهد شد، بنابر این می‌طلبد که مسئولان هرچه زودتر مشکل زمین دانشگاه پیام نور را برطرف کنند.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول