اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس:

بومی‌سازی رشته‌های دانشگاهی در کردستان ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس مجمع نمایندگان کردستان در مجلس شورای اسلامی بر ضرورت بومی‌سازی رشته‌های تحصیلی دانشگاهی بر حسب نیاز استان تاکید کرد.

بومی‌سازی رشته‌های دانشگاهی در کردستان ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سالار مرادی عصر امروز در مراسم تودیع و معارفه رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج، رسالت اصلی دانشگاه را تعالی و پیشرفت جامعه عنوان و اظهار کرد: رشد کمی دانشگاه‌های کردستان در سال‌های اخیر و وجود 60 هزار دانشجو در استان بسیار ارزشمند است اما این رشد کمی نیارمند رشد و گسترش کیفی است.

وی تربیت نیروی متخصص و کارآمد را یکی از رسالت‌های ویژه جامعه دانشگاهی عنوان کرد که مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس جزو اولویت‌های کاری خود قرار داده‌اند.

مرادی بر تعامل و ارتباط دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت: نهادینه کردن فرهنگ تعامل و ارتباط میان صنعت و دانشگاه مستلزم همکاری مدیریت کلان و مدیریت اجرایی استان است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه دانشگاهی به دلیل اینکه حلقه ارتباطی جامعه و دولت است و از آگاهی و شعور علمی و اجتماعی برخوردار است به عنوان گروه مرجع در سطح جامعه شناخته شده است و به همین دلیل منشأ توسعه محسوب می‌شود.

مرادی یکی دیگر از دلایل مهم نقش موثر دانشگاه در توسعه را محافظه‌کار نبودن جامعه دانشگاهی عنوان کرد و گفت: دانشجویان هیچ‌وقت محافظه‌کار نبوده‌اند و همواره به وضعیت جامعه نگاهی علمی، انتقادی و پژوهشی داشته‌اند.

وی در سخنانش گفت که معتقد به مدیریت و گردش نخبگان است و امکان اینکه همواره گروهی خاص مجموعه‌ای را مدیریت کنند، میسر نیست و لذا دانشگاه از نظر فرهنگی و فکری باید از طریق گردش نخبگان مدیریت شود.

مرادی وجود 12 هزار دانشجو و 300 عضو هیئت علمی در دانشگاه آزاد واحد سنندج را ظرفیت ویژه‌ای عنوان کرد که می‌تواند سرچشمه تحولات عظیم، فکری، سیاسی و اجتماعی کردستان باشد.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی بحث بومی‌سازی رشته‌های دانشگاهی را یکی از مباحثی عنوان کرد که همواره دغدغه دانشگاهیان بوده اما به سرانجام نرسیده و ابراز امیدواری کرد که رئیس جدید دانشگاه و مجموعه کارکنان و دانشگاهیان بتوانند این بحث را عملی کنند.

وی از اینکه فقط بعد علمی دانشگاه مورد توجه و دید جامعه است، ابراز تاسف کرد و گفت: بعد فرهنگی دانشگاه نیز باید در جامعه نهادینه شود و بهداشت روان نیز باید در محیط‌های آموزشی و دانشگاهی لحاظ شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس شورای اسلامی تغییر و تحول را ذات یک مجموعه سالم و پویا خواند و گفت: امیدواریم رئیس جدید دانشگاه با همکاری مدیریت اجرایی استان و اعضای هیئت علمی موجب تقویت ساختارهای زیربنایی استان شود.

در این جلسه محمدقربان کیانی به عنوان رئیس جدید دانشگاه آزاد اسلامی واحد سنندج منصوب و از زحمات هشت ساله شاهین فکور رئیس پیشین این واحد دانشگاهی تقدیر شد.

انتهای پیام/آ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول