اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی:

شهرک سرامیک مرند همچنان راکد است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی از راکد ماندن شهرک سرامیک در این شهرستان انتقاد کرد.

شهرک سرامیک مرند همچنان راکد است

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، محمد حسن‌نژاد بعدازظهر امروز در جلسه مشترک بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی و صنایع شهرستان مرند با اشاره به موقعیت قرار گرفتن شهرستان‌های مرند و جلفا در مسیر ترانزیت اروپا و آسیا و وجود منطقه آزاد تجاری و صنعتی ارس این منطقه را از نظر توسعه اقتصادی و رونق اشتغال در استان و کشور بسیار مهم خواند.

وی افزود: شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان تنها با داشتن یک شهرک صنعتی آن هم با امکانات و سرمایه‌گذاران جوابگوی منطقه و جوانان جویای کار نیست.

حسن‌نژاد اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های قوی از نظر صنایع خاک چینی مظروف و سلیس شاهد انتقال مواد استخراج شده از معدن کائولن صنایع خاک چینی ایران با چند دستگاه تریلی در جاده‌های مواصلاتی به سایر استان‌های کشور با این وضعیت سوخت هستیم.

وی افزود: این در حالی است که با ایجاد صنایع مادر در جوار این کارخانه می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد نقش مهمی را داشته باشد.

*15  سال گذشت، شهرک سرامیک مرند همچنان راکد است

حسن‌نژاد همچنین از راکد ماندن شهرک سرامیکی در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: این شهرک که بیش از 15 سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته ولی تاکنون هیچ‌گونه اقدامات موثری برای شکل‌گیری و توسعه آن صورت نگرفته است و فقط دو شرکت خصوصی با محدودیت‌های کمتر در حال فعالیت و یا نیمه‌فعال هستند. 

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر تسریع در روند پیشرفت فیزیکی شهرک صنعتی شماره دو مرند در ناحیه صنعتی زنوز و کشکسرای تاکید کرد و با توجه به مستعد و مناسب بودن شرایط برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی از راه‌اندازی شهرک چینی مضروف در مرند خبر داد.

وی از مسئولان استانی و شهرستان خواست تا در زمینه استقرار اداره صنایع و معادن در این شهرستان اقدامات اساسی را انجام دهند.

مدیرعامل شهرک‌های صنعتی استان نیز با اشاره به اینکه در شهرستان مرند و جلفا پنج شهرک و چهار ناحیه صنعتی مصوب داریم، افزود: 100 هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنعتی شماره دو در مرند آماده‌سازی شده و در مرحله مطالعه است.

محمدعلی عسگری از حل مشکل سندهای شهرک سرامیکی در مرند خبر داد و اظهار کرد: با حل این مشکل سرمایه‌گذاران برای دریافت تسهیلات مشکلی نخواهند داشت و هشت قطعه واگذار شده که تنها سه واحد آن در شهرک فعال است.

عسگری در ادامه از واگذاری زمین برای سرمایه‌گذاران در بخش‌های مختلف در شهرک شماره دو مرند خبر داد و گفت: هیچ‌گونه مشکلی برای واگذاری زمین در شهرک‌های صنعتی نداریم.

در این جلسه مقرر شد که برای توسعه شهرک صنعتی مرند از طریق وزارت دفاع موضوع پیگیری و حل شود. 

انتهای پیام/ز10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول