اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون محیط زیست نور خبر داد

محکومیت شهرک صنعتی و معرفی شهردار نور به دادسرا

خبرگزاری فارس: معاون محیط زیست نور از محکومیت شهرک صنعتی و معرفی شهردار نور به دادسرا خبر داد.

محکومیت شهرک صنعتی و معرفی شهردار نور به دادسرا

نعمت‌الله دیوسالار کارشناس و معاون محیط زیست نور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شهرستان نور با اشاره به مشکلات زیست محیطی و آلودگی ناشی از آلاینده‌های واحدهای مستقر در شهرستان بیان داشت: با وجود محکومیت شهرک صنعتی در دادگاه به جهت آلودگی زیست محیطی ناشی از فعالیت شهرک و دفع نامناسب و غیربهداشتی فاضلاب، نه تنها آلودگی رفع نشد بلکه همچنان ادامه دارد.

وی از وجود آلودگی زمین زباله نور، خسارات به محیط زیست، منابع طبیعی و آب‌های زیرزمینی ناشی از شیرابه‌های آن خبر داد و افزود: با توجه به درخواست مکرر رفع نواقص و عدم پیگیری و تداوم آلودگی به ناچار شهردار نور به دادسرا معرفی شد.

این مسئول آلودگی ناشی از فاضلاب پروژه مسکن مهر گندیاب نور، عدم جمع‌آوری زباله‌های عفونی و معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد و وجود احشام سرگردان در سطح شهرها را از دیگر مشکلات زیست محیطی نام برد.

دیوسالار در ادامه به بحث پیشگیری از بیماری‌ها پرداخت و گفت: واکسینه کردن کارکنان اداراتی که در معرض مستقیم بیماری‌های مشترک انسان و دام هستند و واکسینه کردن احشام به ویژه در مناطق کوهستانی را در امر پیشگیری از بیماری‌های مشترک و واگیر موثر دانست.

کارشناس محیط زیست نور ابراز داشت: فعال شدن بند 20 ماده 55 قانون شهرداری‌ها در رابطه با شناسایی و رفع واحدهای آلاینده، جلوگیری از عرضه مستقیم طیور و ماهی زنده، نظارت بر مراکز تولید، پیگیری احداث کشتارگاه بلده، احداث زباله‌سوز بیمارستان را از دیگر راه‌های پیشگیری از بیماری و آلودگی زیست محیطی برشمرد.

دیوسالار ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها و نوار ساحلی را از دیگر مشکلات زیست محیطی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: استعلام از محیط زیست در هنگام صدور پروانه، فرهنگ‌سازی در امر سلامت، ساماندهی زباله منطقه بلده، نظارت بر رستوران‌ها و نصب تصفیه فاضلاب مناسب در بناهای احداثی با جلوگیری از آلودگی محیط زیست، سلامت جامعه را تضمین می‌کند.

وی در پایان خواستار افزایش سرانه فضای سبز، ترویج و توسعه آبخیزداری، جلوگیری از تخریب جنگل‌ها، جدیت در آمایش سرزمینی، توجه به طرح‌های هادی و تفضیلی و نیز توجه جدی مسئولان در امر توسعه پایدار و حفاظت از منابع طبیعی و بهره‌برداری معقول بر اساس توان و ظرفیت و جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز برای حفظ منابع طبیعی، محیط زیست و کاهش بلایای طبیعی شد.

انتهای پیام/ی20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول