اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت گرفت

صدور یک هزار مجوز صنایع دستی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بیش از یک هزار فقره مجوز صنایع دستی در استان زنجان صادر شده است.

صدور یک هزار مجوز صنایع دستی در استان زنجان

مسعود بیات امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در زمینه برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع‌دستی بسیار فعال است.

وی با اشاره به اینکه در مجموع طی سال جاری یک هزار مجوز صنایع‌دستی در استان زنجان صادر شده است، خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته دوره‌های آموزشی صنایع دستی در شهر سلطانیه نیز برگزار می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان تصریح کرد: متاسفانه افرادی که نام آنها در سامانه اشتغال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ثبت می‌شود اجازه دریافت تسهیلات از سایر نهادها از جمله کمیته امداد امام خمینی، اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی و صندوق قرض‌الحسنه مهر امام رضا(ع) را ندارند.

وی با بیان اینکه افرادی که نام آنها در سامانه اشتغال اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ثبت می‌شود، متضرر می‌شوند، اضافه کرد: این در حالی است که اعتبار مستقلی برای ارائه تسهیلات به متقاضیان در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تعریف نشده است.

* باید مراکز اطلاع رسانی گردشگری در زنجان فعال شوند

بیات با تاکید بر اینکه باید مراکز اطلاع‌رسانی و راهنمایان تور در استان زنجان فعال شود، افزود: برای جذب گردشگران به ویژه در فصل تابستان باید برنامه‌ریزی خوبی در استان صورت گیرد.

وی مشکل عمده استان زنجان را در زمینه گردشگری عدم ترغیب گردشگران و مسافران از طریق بسته‌های گردشگری دانست و یادآور شد: ترغیب و تشویق مسافران برای اقامت و بازدید از جاذبه‌ها باید با همکاری هتل‌ها و مراکز اقامتی و دفاتر خدماتی صورت گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه استان زنجان جاذبه‌های بسیار زیادی دارد که متاسفانه تاکنون معرفی خوبی از آنها صورت‌نگرفته است، تصریح کرد: معرفی مناسب جاذبه‌ها سبب جذب گردشگران می‌شود.

وی با بیان اینکه باید دلیل موقت کوتاه گردشگران در استان زنجان مشخص شود، ادامه داد: باید با معرفی خوب جاذبه‌ها و مراکز اقامتی مسافر و گردشگر را از مقصد خود مطمئن کنیم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول