اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

1000 شغل خانگی در رشته‌های صنایع‌دستی کردستان ایجاد شد

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کردستان گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 28 شغل خانگی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در کردستان ایجاد شد.

1000 شغل خانگی در رشته‌های صنایع‌دستی کردستان ایجاد شد

فرهاد حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون 100 نفر از صنعتگران استان تسهیلات بانکی کم‌بهره دریافت کرده‌اند.

وی بر اهمیت آموزش در حفظ رشته‌های هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان تاکید کرد و گفت: دوره‌های مختلف آموزشی در این راستا در سطح استان برگزار شده و از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و 500 نفر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی از آموزش‌های لازم برخوردار شده‌اند.

حامدی نمایشگاه را یکی از راه‌های اساسی معرفی هنرهای صنعتگران عنوان کرد و برگزاری 20 نمایشگاه تخصصی و بازرگانی صنایع‌دستی از ابتدای سال‌جاری تاکنون را از اقدامات مهم در این راستا عنوان کرد.

وی درباره وضعیت بیمه صنعتگران نیز گفت: در راستای تداوم بیمه صنعتگران استان در سال‌جاری 300 نفر در حوزه صنایع‌دستی از خدمات بیمه تامین اجتماعی بهره‌مند شدند.

به گفته وی بیش از 2 هزار و 500 رکورد اطلاعات مربوط به صنعتگران استان در بانک جامع اطلاعاتی (ویستا) ثبت و جمع‌آوری شده و برای یک‌هزار و 200 نفر کارت شناسایی صادر شده است.

حامدی به کسب دو نشان مرغوبیت ملی صنایع‌دستی در رشته‌های نازک‌کاری و کلاش‌بافی در سال‌جاری اشاره کرد و گفت: همچنین پنج رشته صنایع‌دستی بومی استان در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کردستان همچنین از ساماندهی و مرمت عمارت تاریخی خانه «امین‌الاسلام» در سال‌جاری خبر داد و گفت: خانه امین‌الاسلام برای ایجاد مجموعه کارگاه‌های هنرهای سنتی کردستان ساماندهی شده و امیدواریم با تامین اعتبارات در سال آینده شاهد افتتاح کارگاه هنرهای سنتی در این خانه باشیم.

بازدید از 240 کارگاه فعال صنایع‌دستی در سطح استان در رشته‌های گلیم سنه، نازک‌کاری، برمال‌بافی، شال‌بافی، خراطی سنتی و برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی در مراسم اکوتوریسم اورامانات و راه‌اندازی کارگاه هنرهای سنتی در رشته‌های سفال، آبگینه و قلم‌زنی در عمارت مشیر دیوان از دیگر فعالیت‌های حوزه هنرهای سنتی و صنایع‌دستی استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون بوده است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول