اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره میراث فرهنگی زابل:

رمز ماندگاری صنایع دستی نیاز مردم است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زابل گفت: تداوم و رمز ماندگاری صنایع دستی، به اقبال و نیاز مردم بستگی دارد.

رمز ماندگاری صنایع دستی نیاز مردم است

علیرضا خسروی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: در نمایشگاه ملی صنایع دستی «قربان تا غدیر» که سه‌شنبه این هفته گشایش می‌یابد، سه غرفه به هنرمندان سیستانی اختصاص خواهد یافت.

وی ضمن اشاره به اینکه صنعتگران کارهای خود را آماده کرده، زمان و مکان نمایشگاه را می‌دانند، افزود: سه غرفه دستاوردهای صنعتگران در بخش‌های قالی و شال قدیمی، کاموادوزی و پارچه‌بافی سنتی و آشپزی سنتی است که در معرض بازدیدکنندگان قرار خواهد گرفت.

رئیس اداره میراث فرهنگی زابل در مورد ریشه‌های تاریخی صنایع دستی، بیان داشت: صنایع دستی طبیعتاً ریشه در تاریخ دارد و آغازی در میراث معنوی ماست و واقعیت امر این بوده که صنایع دستی بر مبنای مطالعات و لوازم اولیه بشر ساخته شده‌اند.

خسروی اضافه کرد: بشر در 5 هزار سال قبل، سعی داشته ملزومات زندگی خود را تولید و نیازهای جاری خود را مرتفع کند.

وی در زمینه رمز ماندگاری صنایع دستی تصریح کرد: تداوم صنایع دستی بستگی به اقبال و نیازهای مردم دارد.

رئیس اداره میراث فرهنگی زابل ادامه داد: نیازهای فرهنگی و نگاه‌های فرهنگی گاهی اوقات جواب می‌دهد ما در رویکرد و اقبال صنایع دستی خود واقعی هستیم مثلاً نیاز واقعی استان سیستان‌وبلوچستان در پوشش محلی زنان است که سوزن‌دوزی نیاز داشته و دارد لذا یکی از عوامل تدوام این میراث و صنایع همین بوده و اکنون نیز بازار خود را حفظ کرده است.

خسروی در مورد نقش نهادهای فرهنگی در برجسته‌سازی و ارزشمندسازی بخش زیباشناختی صنایع دستی گفت: وابستگی مردم به میراث معنوی‌شان بر می‌گردد و نقش نهادهای فرهنگی که این صنایع را برجسته و ارزشمند می‌کند، حائز اهمیت است.

نمایشگاه ملی صنایع دستی «قربان تا غدیر»، از 9 تا 13 آبان‌ماه جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی زاهدان برپا خواهد شد.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول