اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با همکاری فعالان هنرهای سنتی

بازارچه صنایع‌دستی در «خانه کرد» سنندج راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی کردستان از راه‌اندازی بازارچه و فروش پارچه و صنایع‌دستی با همکاری تعاونی‌ها و صنعتگران استان در خانه کرد سنندج خبر داد.

بازارچه صنایع‌دستی در «خانه کرد» سنندج راه‌اندازی می‌شود

فرهاد حامدی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، گفت: در این بازارچه با اتحادیه‌های فعال، هنرمندان و صنعتگرانی که دارای نشان مرغوبیت کالا و نشان درجه هنری باشند، همکاری می‌شود.

به گفته وی، در این بازارچه و فروشگاه‌های صنایع‌دستی از تولیدکنندگانی که محصولات صنایع‌دستی آنها در اولویت صنایع بومی استان قرار گرفته و در رشته‌های نازک‌کاری، گلیم‌بافی، زیورآلات و سازهای سنتی و لباس‌های محلی  استقبال می‌شود.

صنعتگران و تولیدکنندگان فعال صنایع‌دستی کردستان برای ثبت‌نام به معاونت صنایع‌دستی واقع در خیابان پاسداران مراجعه نمایند.

آموزش 807 نفر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی

حامدی همچنین از آموزش تعداد 807 نفر در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سطح استان طبق موافقنامه اصولی معاونت صنایع‌دستی در طول 6 ماهه اول سال‌جاری خبر داد.

وی افزود: این کلاس‌ها شامل رشته‌های کردی‌دوزی، معرق چوب، منجوق‌دوزی، گلیم، کلاش، زیره کلاش، خراطی، سفال، منبت، نازک‌کاری، پولک‌دوزی، سوزن‌دوزی و منبت معرق بوده که در سطح شهرستان‌های سنندج، قروه، مریوان، دهگلان، سقز، بانه، کامیاران، سروآباد، دیواندره و بیجار برپا شده و هنرجویان آموزش‌های لازم را در این دوره‌ها فرا گرفته‌اند.

انتهای پیام/ح20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول