اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان غربی اعلام کرد

جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت مجتمع‌های خدماتی بین راهی

خبرگزاری فارس: مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: از توان سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی استفاده می‌شود.

جذب سرمایه‌گذاران خارجی برای ساخت مجتمع‌های خدماتی بین راهی

بابک طالبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: جذب سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای ساخت مجتمع‌های خدماتی و رفاهی بین راهی به‌ویژه در زمینه ساخت بزرگ‌ترین مجتمع خدماتی و رفاهی منطقه شمال‌غرب کشور و همچنین صدور مجوز ساخت مرکز لجستیک و پشتیبانی حمل و نقل برای اولین بار در کشور با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سال‌های اخیر مورد توجه است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه، تصریح کرد: تکمیل زنجیره خدمات مرز تمرچین از دیگر این اقدامات است که جهش‌های قابل توجهی را در زمینه سرعت بخشی حمل و نقل بین‌المللی را سبب شده است.

طالبی در ادامه با اشاره به دیگر عملیات عمرانی این اداره کل در پایانه‌های مرزی، اعلام کرد: عملیات عمرانی برای توسعه و ساماندهی پایانه مرزی پلدشت به عنوان گذرگاه زمینی با جمهوری خودمختار نخجوان شامل ساخت سایت موقت، فنس‌کشی و ایجاد کریدور منتهی به مرز، ساخت سرویس بهداشتی، نیرو رسانی و اجرای تاسیسات زیربنایی است.

وی با اشاره به دیگر اقدامات انجام‌گرفته در این زمینه، خاطرنشان کرد: تملک قسمت اعظم محدوده سایت دائم، محوطه‌سازی و دیوار کشی به مساحت 3.2 هکتار و ساخت مجموعه پیش‌ساخته تجاری با اعتبار 31 میلیارد ریال در سال‌های گذشته انجام گرفته است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های آذربایجان‌غربی گفت: اکنون نیز ساماندهی نقطه صفر مرزی و ساخت مجموعه پیش‌ساخته با اعتباری بیش از 37 میلیارد ریال در دست اقدام بوده و اجرای طرح جامع مشتمل بر ساختمان مسافری، ساختمان تجاری، محوطه سازی، ساخت سر درب و سرویس بهداشتی، دیوارکشی و اجرای تاسیسات زیربنایی محوطه است.

وی اعلام کرد: برای این منظور 88 میلیارد ریال در نظر گرفته‌شده است که در حال حاضر این پروژه در مرحله انتخاب پیمانکار است و به زودی عملیات اجرای آن نیز شروع خواهد شد.

طالبی گفت: مجموع این اقدامات بر اثر بخشی استان و ارتقای سطح کیفی خدمات در این مبادی تاثیر به سزایی دارد به طوری که آذربایجان‌غربی را به یکی از مهم‌ترین قطب‌های ترانزیت کشور مبدل کرده است.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول