اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست بهداشت و درمان زندان‌های استان مرکزی:

طرح کنترل استعمال دخانیات در زندان‌های استان مرکزی اجرا شد

خبرگزاری فارس: سرپرست بهداشت و درمان زندان‌های استان مرکزی از اجرای موفق طرح کنترل استعمال دخانیات در زندان‌های این استان خبر داد.

طرح کنترل استعمال دخانیات در زندان‌های استان مرکزی اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک به نقل از روابط عمومی اداره‌کل زندان‌های استان مرکزی مجتبی دهقان با اشاره به اجرای برنامه‌های ترک اعتیاد در زندان‌های استان اظهار داشت: در هفت ماهه گذشته یک ‌هزار و 613 مددجو تحت درمان‌های ترک اعتیاد قرار گرفتند که از این تعداد یک هزار و چهار نفر زیر پوشش درمان نگهدارنده با متادون، 584 نفر تحت درمان سم‌زدایی با کلونیدین و 25 نفر تحت درمان بدون دارو و درمان قرار گرفتند.

وی افزود: در حال حاضر سه کلینیک مثلثی (مقابله با ایدز، هپاتیت و رفتارهای پر خطر) در زندان‌های ساوه، اراک و اردوگاه کاردرمانی اراک فعال است.

سرپرست بهداشت و درمان زندان‌های استان مرکزی برگزاری دو کارگاه آموزشی با موضوعات آموزش مبانی سل و آموزش پیشگیری از بیماری‌های خطرناک مانند ایدز و هپاتیت، سخنرانی آموزشی با موضوعات بهداشتی، رفتارها و بیماری‌های پرخطر(ایدز و هپاتیت)، اعتیاد و مواد مخدر، دخانیات و ... به تعداد 6 هزار و 900 نفر ساعت، 7 هزار و 65 نفر آموزش افراد جدید‌الورود و 4 هزار و 920 مورد توزیع پوستر، پمفلت و جزوه آموزشی و 12 مورد پخش فیلم با موضوعات بهداشتی را از برنامه‌های آموزشی این اداره در هفت ماهه گذشته عنوان کرد.

دهقان گفت: در اجرای طرح افزایش افراد زیر پوشش بهداشت روان و اصلاح رفتار زندانیان که یکی از طرح‌های مهم و تخصصی سازمان است، 2 هزار و 25 نفر در قالب 12 بند روان‌درمانی در زندان‌های استان زیر پوشش قرار گرفته‌اند.

وی همچنین از اجرای موفق طرح کنترل استعمال دخانیات در زندان‌های استان خبر داد و بیان کرد: در این طرح یک‌ هزار و 822 مددجو، مصرف مواد دخانی را ترک کردند و یک هزار و 340 مددجو نیز مصرف دخانیات را کاهش دادند.

به گفته وی در این طرح از روش گام به گام ترک دخانیات و با مشارکت داوطلبانه مددجویان بهره گرفته شده است.

سرپرست بهداشت و درمان زندان‌های استان مرکزی سخنرانی آموزشی با محوریت مضرات نیکوتین 800 نفر ساعت، توزیع پوستر، پمفلت، نصب بنر، تهیه و نصب فندک دیواری و ایجاد مکان‌های مشخص برای مصرف دخانیات، اجرای برنامه‌های تشویقی شامل توزیع جوایز و در نظر گرفتن امتیازها و مشوق‌ها چون ملاقات حضوری، اعطای مرخصی، اشتغال به کار و... را از سیاست‌های این نهاد در زمینه جذب مددجویان برای همکاری در این طرح عنوان کرد.

انتهای پیام/ل30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول