اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس علوم پزشکی:

60 درصد مردان فعالیت بدنی چندانی ندارند / 21 درصد اوقات فراغت مردان با استعمال دخانیات می‌گذرد

خبرگزاری فارس: کارشناس بیماری‌های غیرواگیر دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی نیشابور گفت: 60 درصد مردان در اوقات فراغت فعالیت بدنی ندارند و 21 درصد آنها سیگار می‌کشند.

60 درصد مردان فعالیت بدنی چندانی ندارند / 21 درصد اوقات فراغت مردان با استعمال دخانیات می‌گذرد

مرتضی فاضل نیشابوری به مناسبت گرامی‌داشت هفته سلامت مردان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نیشابور اظهار کرد: مطالعه بار بیماری‌ها در مردان ایرانی نشان می‌دهد، به‌ترتیب حوادث عمدی و غیرعمدی، بیماری‌های روانی و اختلالات رفتاری، بیماری‌های قلبی و عروقی بیشترین آسیب را به جامعه مردان ایرانی تحمیل می‌کند.

کارشناس بیماری‌های غیرواگیر دانشکده علوم پزشکی نیشابور اظهار کرد: عادات غلط مانند سیگار کشیدن، مصرف الکل، مصرف مواد اعتیادآور در کنار وجود عوامل محیطی همچون استرس‌های شغلی در مردان بیشتر است.

وی با بیان اینکه مردان در مقایسه با زنان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند، تصریح کرد: مردان کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند و مراجعه برای تشخیص و درمان بیماری‌ها را به علت‌های مختلف تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می‌اندازند.

مدیر گروه سلامت روان دانشکده علوم پزشکی نیشابور با بیان اینکه در ایران حوادث ترافیکی برای مردان پنج برابر و اعتیاد 10 برابر زنان است، گفت: همچنین آمار حوادث ناشی از کار، قتل، خودکشی و سوختگی در مردان بیشتر است.

فاضل نیشابوری ادامه داد: بنابراین برنامه‌ریزی برای کاهش این آسیب‌ها در کشور سرلوحه برنامه‌ریزی‌های بهداشتی از جمله کاهش حوادث ترافیکی، اعتیاد با محوریت آموزش به جمعیت در معرض خطر قرار گرفته است.

وی درباره شاخص امید به زندگی در کشور گفت: در مناطق شهری برای مردان 70.5 سال و برای زنان 73.15 سال و در مناطق روستایی برای مردان 67.98 و زنان 69.9 سال است.

در ایران نخستین هفته اسفند ماه هفته سلامت مردان نامگذاری شده است.

انتهای پیام/س10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول