اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان:

استعمال دخانیات و قلیان در اماکن عمومی گلستان ممنوع است

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس مصوبه کارگروه سلامت استان استعمال هر گونه دخانیات و استفاده از قلیان در اماکن عمومی مانند رستوران، قهوه‌خانه و مراکز زیرپوشش گردشگری ممنوع است.

استعمال دخانیات و قلیان در اماکن عمومی گلستان ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمد نعیمی صبح امروز در جمع مدیران مراکز بهداشت و درمان استان اظهار داشت: برخی مراکز بدون مجوز فعالیت می‌کنند که به لحاظ برخورد قانونی اسامی آنها را به مراجع قضایی منعکس کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه افسردگی به عنوان یک معضل جهانی شناخته می‌شود، خاطر نشان کرد: تغییر شیوه زندگی شهرنشینی در کل دنیا و بیماری‌های روانی ناشی از افسردگی به عنوان چالش عمده نظام سلامت در همه کشورهای دنیا مطرح است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان اضافه کرد: در کشور به دلیل برخی از ظرفیت‌های اجتماعی همچون توجه به نهاد خانواده و نحوه تربیت فرزندان که برگرفته از آموزه‌های دینی و فرهنگ غنی ایرانی است در بسیاری از موارد همچون بروز بیماری‌ها، اختلالات روانی و افسردگی نسبت به سایر کشورهای دنیا از وضعیت بهتری برخوردار هستیم.

نعیمی با بیان اینکه خدمات سلامت روان برای بیماران روانی در جمعیت روستایی ارائه شده است تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه پزشک خانواده در شهرهای زیر 20 هزار نفر برای حدود یک میلیون نفر از جمعیت گلستان این برنامه در حال اجراست.

وی با اشاره به اینکه بیماریابی به صورت فعال انجام می‌شود اضافه کرد: چهار گروه بیماری‌های عمده روانی زیرپوشش درمانی رایگان مراکز علوم پزشکی هستند و امسال به همت رئیس دانشگاه علوم پزشکی گستان و تصویب هیئت امنای دانشگاه برای بعضی از بیماران مجوز استفاده از داروهای تخصصی را اخذ کردیم.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، 150 میلیون تومان داروی تخصصی به صورت رایگان به بیماران روانی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول