اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز:

جمع‌آوری زباله در شیراز اصولی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز گفت: در شهر شیراز به سمتی می‌رویم که جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع پسماند مطابق اصول انجام گیرد.

جمع‌آوری زباله در شیراز اصولی می‌شود

رمضان امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: 70 درصد زباله‌ها زباله تر است و شیرابه حاصل از این زباله‌ها نیز بهداشت محیط را به خطر می‌اندازد.

امینی افزود: شیرابه این زباله‌ها در درون باکس فلزی یا توری فلزی نیز به محیط خارج سرازیر می‌شود و حیوانات باز نیز به گونه‌های مختلف به این زباله‌ها دست می‌یابند.

وی تصریح کرد: استقرار این باکس‌ها به تعداد بسیار در کوچه‌ها و معابر از نظر سیما و منظر شهری نیز نازیبا است.

امینی ادامه داد: استفاده از این توری‌های فلزی هم از منظر بهداشتی و هم از نظر منظر زیبایی ناقض اصول است.

این مسئول بیان کرد: در شهر شیراز به سمتی می‌رویم که بحث جمع‌آوری، حمل و نقل و دفع پسماند مطابق اصول انجام گیرد.

به گفته وی، تمام این مشکلات با رعایت اصول توسط مردم مرتفع می‌شود چنانکه اگر مردم به طور مستمر درب باکس فلزی زباله را باز بگذارند همان اتفاقی می‌افتد که برای کیسه‌های زباله بی‌محافظ رخ میدهد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز اضافه کرد: در حال حاضر در مناطق شهری شیراز در روزهای زوج و یا فرد زباله خانگی جمع‌آوری می‌شود و به شهروندان نیز اعلام شده که در ساعت ویژه‌ از 10 شب تا شش صبح زباله خود را بیرون بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: اگر شهروندان در همان ساعت اعلام شده و کمی قبل از حضور خودروی جمع‌آوری زباله، کیسه‌های زباله را بیرون بگذارند حیواناتی مانند گربه‌های ولگرد نمی‌توانند آن را پاره کنند.

به گفته امینی، در محدوده مرکزی شهر و به ویژه مراکز تجاری که حجم زباله بیشتر است باکس‌های فلزی استقراریافته و در روز چند بار تخلیه می‌شود.

این مسئول شهری ابراز داشت: اینکه برخی شهروندان احساس کنند که در هر ساعتی می‌توانند زباله خود را بیرون قرار دهند باعث مشکلات بهداشتی و اختلال در عملکرد جمع‌آوری می‌شود.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول