اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با اجرای طرح ‌حفاظت از محوطه‌های باستانی

100 شی قدیمی در کرمان کشف و ضبط شد‌

خبرگزاری فارس: مدیر‌کل میراث فرهنگی‌، صنایع دستی و گردشگری کرمان گفت: از ابتدای مهر امسال با اجرای طرح ویژه حفاظت و مراقبت از محوطه‌های باستانی و تاریخی 100 قطعه شی قدیمی در کرمان کشف شد.

100 شی قدیمی در کرمان کشف و ضبط شد‌

‌حسین شمس‌الدینی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: از ابتدای مهر ماه سال جاری با اجرای طرح ویژه حفاظت و مراقبت از محوطه‌های باستانی و تاریخی موجود در سراسر استان کرمان حدود 100 قطعه شی قدیمی متعلق به هزاره سوم پیش از میلاد توسط یگان حفاظت میراث فرهنگی کشف و ضبط شد. 

وی افزود: بخش قابل توجهی از این تعداد شی باستانی توسط اهالی مناطق دارای محوطه‌های تاریخی به یگان حفاظت میراث فرهنگی تحویل شده‌ که نشان از موفقیت‌آمیز بودن این طرح در مرحله نخست دارد.

‌شمس‌الدینی‌ ابراز داشت: یگان حفاظت میراث فرهنگی استان کرمان در تمام‌ ایام سال به صورت شبانه‌روزی با بهره‌گیری از توان 242 نیروی آموزش دیده کار حفاظت و مراقبت از محوطه‌ها و اماکن تاریخی را برعهده دارد.‌  

وی ‌از تمام‌ هم استانی‌های در خواست کرد در صورت مشاهده موارد مشکوک در مورد خرید، فروش محل نگهداری اشیای عتیقه و یا حفاری غیر‌مجاز مراتب را سریعا به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمان اطلاع دهند.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول