اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استادکار آذری اثری منحصربه‌فرد خلق می‌کند

حکاکی طرح ذره‌بینی پرندگان روی قوطی نقره‌ای عتیقه

خبرگزاری فارس: استادکار و ابداع‌کننده حکاکی روی نقره از طریق نقطه‌گذاری، از ساخت طرح جدید خود روی قوطی سیگاری قدیمی نقره خبر داد که نقش سه کبوتر در حال پرواز را بر آن حکاکی می‌کند.

حکاکی طرح ذره‌بینی پرندگان روی قوطی نقره‌ای عتیقه

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، زاکار باغداسارزاده ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه این طرح به کمک ذره‌بین و ظریف‌کاری بسیار بر روی قوطی سیگار اجرا می‌شود، اظهار کرد: این طرح به واسطه اینکه روی قوطی سیگار نقره بسیار قدیمی اجرا می‌شود و ذره‌بینی است، اثری شاخص و منحصر به فرد به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: سه کبوتر بر پهنه آسمان در حال پرواز بر این قوطی سیگار نقره به صورت حکاکی و هاشور نقش زده می‌شود که جذابیت خاصی داشته و طرح زیبایی از آزادی و پرواز را نشان می‌دهد.

باغداسارزاده در تشریح کار خود اظهار کرد: این طرح با ترکیب رنگ سیاه کار می‌شود و به دلیل ذره‌بینی و ریز بودن کار، اجرای آن کمی سخت و زمان‌بر است.

این هنرمند تبریزی ادامه داد: این قوطی سیگار قدیمی ساده و بی‌هیچ نقش و نگاری از جنس نقره بوده که ابعاد آن 10 در 15 سانتی‌متر است.

زاکار باغداسارزاده علاقمندی خود را به این رشته علت ابتکارات و خلاقیت‌های منحصر به فردش در تولید کارهای شاخص خود عنوان کرد و حمایت‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان از طریق ایجاد امکانات اشتغال و تسهیلات و آموزش را فرصت مناسبی برای رونق مجدد هنر نقره‌کاری و حکاکی روی نقره آذربایجان‌شرقی طی سال‌های اخیر دانست.

زاکار باغداسارزاده با بیش از 23 سال فعالیت در زمینه حکاکی روی نقره و ابداع روش‌های متنوع و ویژه همچون حکاکی روی نقره از طریق نقطه‌گذاری، یکی از برجسته‌ترین هنرمندان آذربایجان‌شرقی و کشور در این زمینه به شمار می‌رود که پیش از این نیز کارهای شاخص بسیار دیگری همچون حکاکی چهره پادشاهان ساسانی بر بشقاب نقره و حکاکی ارگ تاریخی علیشاه تبریز را انجام داده است.

با معرفی سازمان میراث فرهنگی استان از این هنرمند و استاد نقره کاری در روز جهانی صنایع‌دستی سال 1391 در سطح ملی تقدیر شد.

انتهای پیام/ل20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول