اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر بهداشت:

علوم پزشکی ایران رتبه هجدهم جهان را دارد

خبرگزاری فارس: معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین کل کشورهای جهان دارای رتبه 18 است.

علوم پزشکی ایران رتبه هجدهم جهان را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، مصطفی قانعی صبح امروز در مراسم اختتامیه سیزدهمین کنگره پژوهشی سالانه دانشجویان علوم پزشکی کشور در مجتمع بانک کشاورزی بابلسر اظهار داشت: امروزه تحقیق و پژوهش در تمام شئون زندگی، علمی، سیاسی و اجتماعی از ضرورت‌های اجتناب‌ناپذیر است.

وی افزود: برای حرکت هدفمند، نظام‌مند و اثربخش ناگزیریم که تحقیق و پژوهش را سرلوحه کارهای خود قرار دهیم، زیرا پرورش روحیه تحقیق و توجه به پژوهش‌های نوآورانه در حیطه سلامت، فاصله علمی پژوهشی ایران را با سایر کشورها کاهش داده و زمینه مناسبی برای طراحی برنامه‌های مرتبط با ارتقای سلامت کشور ایجاد می‌کند.

این مسئول بیان داشت: همه کمیته‌های دانشجویی کشور دارای برنامه‌های مشترکی از جمله داشتن شورا و اعضای پژوهشی، مدلی برای جذب عضو فعال، ارائه طرح پژوهشی و نوشتن مقاله هستند که با کسب رتبه در کنگره‌ها وضعیت دانشگاه‌های خود را بازگو می‌کنند.

وی افزود: مهم نیست یک دانشگاه دارای چه تعداد دانشجویی باشد، بلکه دانشگاه کوچک مثل فسا، می‌تواند دارای سه رتبه در جشنواره رازی باشد که نشان‌دهنده این است که به بحث پژوهش دانشجویی به طور خاص نگاه شده و کاری به دانشگاه نداریم.

قانعی با اشاره به اینکه زیرساخت‌های بسیار خوبی برای کل دانشگاه‌ها فراهم شده است، بیان داشت: هدف ما فراهم‌کردن زیرساخت‌های مناسب است تا دانشجویان به سمت پژوهش روی آورند که درباره فراهم‌ کردن زیرساخت‌ها حتی نسبت به کشورهای اطراف خود بی‌نظیر هستیم.

این مسئول با اشاره به اینکه دانشگاه علوم پزشکی ایران در بین کل کشورهای جهان دارای رتبه 18 است، اذعان داشت: در حال حاضر پیشرفته‌ترین موضوع در علم پزشکی، تولید دارو بیوسکولار، محصول بیوتکنولوژی است که رتبه اول را در آسیا کسب کردیم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت تصریح کرد: تنها پنج درصد داروهای موردنیاز کشور وارداتی و 95 درصد در خود کشور تولید می‌شود.

وی به حمایت از تولیدکنندگان داخلی اشاره و بیان داشت: در راستای حمایت از تولیدکنندگان داخلی از تمام تولیدکنندگان دارو و تجهیزات پزشکی دعوت کردیم و اعلام داشتیم که از تولیدات آنها حمایت کرده و برای انجام تحقیقات دانش‌بنیان آنها اعتبار خواهیم گذاشت.

قانعی ادامه داد: در قانون برنامه مقرر شده که 10درصد داروی مصرفی کشور، داروهای گیاهی و فرآورده‌های گیاهی باشد که باید 10 درصد خدمات خود را طوری تدوین و برنامه‌ریزی کنیم که از فرآورده‌های طب سنتی استفاده شود.

این مسئول افزود: اگر چه دانشگاه علوم پزشکی بابل رتبه خوبی بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور دارد و در رتبه دو رقابت می‌کند ولی با توجه به استعداد خوبی که دارد جای افزایش و ارتقای رتبه برای دانشگاه وجود دارد. 

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت گفت: این کنگره‌ها بهترین‌ها را نشان می‌دهد، بهترین‌های دانشجو باید مربیان دانشجویان باشند و آنها نیز بقیه را تربیت کنند که این تربیت، سبب می‌شود تا 10 سال آینده بهترین هیئت علمی ما را تشکیل دهند.

قانعی، فناوری در حوزه پزشکی را از مهم‌ترین دستاورد اخیر یاد کرد و متذکر شد: رسیدگی به فناوری در حوزه پزشکی مهم‌ترین دستاورد ما بوده که با استقبال زیادی روبه‌رو شدیم و تا دو هفته آینده با دعوت از همه بیوتکنولوژیست‌ها درصدد تولید داروهای بیشتری هستیم، اگر چه از لحاظ علمی به آنچه در برنامه چشم‌انداز توسعه بود دست یافتیم ولی تلاش می‌کنیم تا بهتر از این عمل کنیم.

انتهای پیام/ن10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول