اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد

کمبود 79 نیروی انسانی در آموزش و پرورش صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از کمبود 67 نیروی خدماتی و 12 نیروی دفتری در بدنه این نهاد خبر داد.

کمبود 79 نیروی انسانی در آموزش و پرورش صومعه‌سرا

به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا، سیده حمیرا ذکی‌پور عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی 13 آبان در سالن اداره آموزش و پرورش این شهرستان با اشاره به برنامه‌های هفته دانش‌آموز اظهار کرد: همزمان با این هفته بالغ بر 41 برنامه با همکاری متولیان فرهنگی در مدارس صومعه‌سرا برگزار می‌شود.

وی، برگزاری نشست‌های سیاسی و بصیرتی، دیدار با خانواده‌های شهدا و غبارروبی مزار شهیدان، اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی و مذهبی را از جمله این برنامه‌ها برشمرد و تصریح کرد: برپایی راهپیمایی روز 13 آبان از مهم‌ترین این برنامه‌های در هفته دانش‌آموز است.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا حضور باشکوه دانش‌آموزان در راهپیمایی روز 13 آبان را یک وظیفه بزرگ و ملی عنوان کرد و افزود: شکوه حضور بصیرتی در صحنه‌ها لازمه تداوم اهداف نظام و انقلاب است.

وی با بیان اینکه آمریکا و صهیونیسم دشمنان قسم خورده و خائنان اصلی اسلام و انقلاب اسلامی هستند، متذکر شد: ترفندها و نقشه‌های شوم این دشمنان نباید جوانان و نوجوانان کشور را هدف قرار دهد.

ذکی‌پور 13 آبان را یادآور واقعه‌ای بزرگ و نماد اوج بصیرت و خرد ورزی اقشار دانش‌آموز و دانشجوی کشور خواند و خاطرنشان کرد: امسال راهپیمایی 13 آبان باشکو‌تر از گذشته و با حضور دانش‌آموزان دختر و پسر برگزار می‌شود.

وی به عملکرد اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا در سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: خروجی آموزش و پرورش‌ صومعه‌سرا از نظر علمی رضایت‌بخش نیست.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا، تلاش بیشتر دبیران و مربیان آموزشی در زمینه ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان در مدارس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: اجرای دستورات آموزشی طرح تحول بنیادین گامی روشن در راستای همکاری و هدایت مربیان برای چگونگی ارتقای سطح تحصیلی دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش وزارت عریض و طویل و با مشکلات عدیده‌ای است، متذکر شد: برطرف کردن این مشکلات در گرو ارتباط تنگاتنگ اولیا و مربیان با یکدیگر است.

ذکی‌پور تغییر محتوای آموزشی در سطح مدارس را با اجرای موفق طرح تحول بنیادین امکانپذیر دانست و خاطرنشان کرد: هرگاه محتوای آموزشی تغییر یافت ساختارها نیز در راستای آن تغییر پیدا می‌کند.

وی از کمبود نیروی انسانی در بدنه آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد و افزود: اداره آموزش و پرورش با کمبود 67 نیروی خدماتی و 12 نیروی دفتری مواجه است.

این مسئول یادآور شد: اکنون برای جبران این نیروی انسانی از ادامه همکاری برخی از نیروهای بازنشسته استفاده می‌شود.

وی با تصریح بر اینکه بالغ بر 16 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در صومعه‌سرا مشغول به تحصیل هستند، اذعان کرد: این میزان دانش‌آموز نیازمند خدمات‌رسانی بهتر همراه با امکانات و تجهیزات آموزشی مناسب هستند.

ذکی‌پور احساس مسئولیت را امری مهم در نهاد آموزش و پرورش دانست و ابراز کرد: احساس مسئولیت در برخی از نیروهای آموزشی آموزش و پرورش صومعه‌سرا وجود ندارد.

وی افزود: هرگاه نظم در آموزش و پرورش و واحدهای آموزشی حاکم شود آنگاه احساس مسئولیت‌ها شکل می‌گیرند.

مدیر آموزش و پرورش صومعه‌سرا به اجرای طرح تحول بنیادین در نظام آموزشی اشاره کرد و پایه ششم را یکی از طرح‌های سند تحول بنیادین نامید که با موفقیت در صومعه‌سرا در حال اجراست.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول