اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم:

رویکرد آموزش و پرورش به هوشمند کردن مدارس جدی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ضرورت استفاده دانش‌آموزان از تکنولوژی روز ‌بیان کرد: رویکرد آموزش و پرورش به هوشمند کردن مدارس جدی است.

رویکرد آموزش و پرورش به هوشمند کردن مدارس جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم‌ محمدحسین امین‌جعفری پیش از ظهر امروز‌ در مراسم افتتاحیه مدرسه خیرساز پیامبر اکرم(ص) گفت: تمام کلاس‌های این مدرسه با توجه به رویکرد آموزش و پرورش ‌به سیستم روز و مدرن از جمله کامپیوتر و تخته‌های هوشمند مجهز شده است.

وی با اشاره به ضرورت تحصیل و آموزش کودکان‌ گفت: اگر کسی می‌خواهد برای پیشرفت جامعه خدمتی انجام دهد، ‌ابتدا باید با حضور در آموزش و پرورش به تحصیل علم بپردازد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم ادامه داد: این بدان معنی است که آموزش و پرورش نخستین مکانی است که هر فرد باید برای ساخت آینده خود در آن حضور پیدا کند.

وی در ادامه جایگاه قم را در زمینه تحصیل علم مناسب دانست و گفت: در زمینه آموزشی ‌قم در بین پنج استان برتر کشور قرار دارد و به صورت خاص ‌در دو سال اخیر قم رتبه اول کنکور کشور را کسب کرد‌ه است.

امین‌جعفری برکات فعالیت در زمینه ساخت مدرسه برای خیرین را بسیار زیاد دانست و اضافه کرد: از جمله برکاتی که در این زمینه و برای این کار خیر مطرح شده است می‌توان به دوستی و صمیمیت،‌ آمرزش گناهان، ‌آرامش روحی و محبوبیت در نزد خداوند متعال اشاره کرد.

وی ابراز داشت: یکی دیگر از مواردی که در این زمینه باید مدنظر قرار گیرد‌ علاقه‌ای است که پیامبر گرامی اسلام به این کار داشتند و در این باره فرموده‌اند که ‌من نیکی و نیکو‌کاری را دوست دارم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم در ارتباط با ویژگی‌های یک انسان نیکوکار گفت: یک انسان نیکوکار با توجه به گفتار امام صادق(ص) دارای رویی گشاده، ‌زبانی لطیف،‌ دلی مهربان و دستی بخشنده است.

وی حضور خیرین در زمینه ساخت مدرسه را فراتر از یک کار خیر دانست و گفت: ما با بحران‌های زیادی در زمینه مدارس آموزشی مواجه بودیم ولی‌ خیرین با حضور خود در این زمینه‌ بحران‌ها را از میان برداشتند.

امین‌جعفری یکی از مشکلاتی که آموزش و پرورش قم با آن مواجه است را کمبود زمین دانست و گفت: ما الان با کمبود زمین مواجه هستیم و‌ اگر زمین لازم و مناسب در اختیار آموزش و پرورش قرار گیرد ‌خیرین آمادگی ساخت مدارس را دارند.

وی افزود: در این زمینه همه باید اعم از‌ خیر و مسئول سعی کنند تا این مشکل را برطرف کرده و به این وسیله تمام مدارس استان را یک‌نوبته کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: اگر ما بتوانیم مدارس استان را به صورت تک شیفت اداره کنیم می‌توانیم از شیفت عصر آن در زمینه‌های دیگر بهره ببریم.

امین‌جعفری تصریح کرد: یکی از مواردی که در این زمینه می‌توان نام برد استفاده از شیفت عصر مدارس به عنوان مکانی برای برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف است.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول