اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

آماده واگذاری طرح‌های فولادی هفت‌گانه هستیم

خبرگزاری فارس: وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: آماده واگذاری طرح‌های فولادی هفت‌گانه به بخش خصوصی هستیم.

آماده واگذاری طرح‌های فولادی هفت‌گانه هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، مهدی غضنفری ظهر امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه 2 میلیون تنی سنگ‌آهن زرند اظهار داشت: راه‌اندازی این کارخانه در سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و در اوج تحریم و تورم موجب افتخار است.

وی بیان کرد: در چرخه تولید فولاد از استخراج معدن تا تولید محصولات فولادی حدود پنج مرحله وجود دارد که در کرمان از نظر مواد اولیه ظرفیت‌های بسیار فراوانی داریم، اما در حلقه آخر نیاز به احداث کارخانه داریم.

غضنفری با اشاره به اینکه محصولات میانی و پایانی فولاد به راحتی قابل فروش است، عنوان کرد: در دولت‌های نهم و دهم در تولید کنستانتره سرمایه‌گذاری مناسبی انجام شده است.

وی با بیان اینکه در تولید شمش فولاد همچنان ظرفیت سرمایه‌گذاری وجود دارد، ابراز داشت: استان کرمان می‌تواند نقش مهمی در تبدیل مواد اولیه خام به محصولات فولاد داشته باشد.

غضنفری خاطرنشان کرد: وجود 2 میلیارد تن ظرفیت فولاد، 1.5 میلیارد تن ظرفیت سنگ آهن در استان کرمان می‌تواند این خطه را در خاورمیانه سرآمد کند.

وی تصریح کرد: دومین معدن مس جهان و نخستین معدن آهن ایران در استان کرمان است و 200 میلیون تن زغال‌سنگ و 150 میلیون تن تیتانیوم در این خطه وجود دارد.

این مسئول با بیان اینکه ایران با ظرفیت حدود 20 میلیون تن شمش فولاد رتبه 17 جهان را دارد، افزود: ایران رتبه دهم ذخایر سنگ آهن را دارد.

غضنفری با اشاره به اینکه محصولات فولادی و فولاد اولویت سوم و چهارم واردات با ارز دولتی را دارند، اذعان داشت: اگر کارخانه‌های فولادسازی در ایران به ثمر برسد، این اولویت‌‌ها حذف می‌شود.

وی از اجرای پروژه‌های کنسانتره سنگ‌آهن با ظرفیت 25 میلیون تن خبر داد و افزود: با این افزایش 50 میلیون تن تولید کنستانتره را تجربه می‌کنیم.

غضنفری از اجرای پروژه 27.6 میلیون تن گندله سنگ آهن، 19 میلیون تن آهن اسفنجی و 6 میلیون شمش فولاد در ایران خبر داد و خاطرنشان کرد: 18 طرح مهر ماندگار در بخش خصوصی و شش طرح فولاد مهر ماندگار در بخش دولتی در ایران در دست اجرا است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر اینکه فرآیند اقتصادی باید شفاف باشد، اذعان داشت: در حالی که سنگ معدن با قیمت ارزان در اختیار تولیدکنندگان شمش فولاد قرار می‌گیرد و این تولیدکنندگان شمش را با آخرین قیمت ارز قیمت‌گذاری می‌کنند.

وی ابراز داشت: شفافیت در حوزه اقتصادی نباید از دست رود، زیرا عدم توازن در سرمایه‌های ملی شکل می‌گیرد.

غضنفری با اشاره به اینکه آماده واگذاری طرح‌های فولادی هفت‌گانه هستیم، گفت: تشدید بازرسی و کنترل بازار صورت می‌‌گیرد.

کارخانه 2 میلیون تنی کنستانتره سنگ‌آهن شهرستان زرند از طرح‌های ملی است که با سرمایه‌گذاری ارزی 91 میلیون یورو و ریالی 115 میلیارد تومان در مدت زمان حدود 24 ماه توسط بخش غیر دولتی احداث شده است.

کارخانه 2 میلیون تنی سنگ‌آهن شهرستان زرند به صورت مستقیم برای 150 نفر و به صورت غیر مستقیم برای یک‌هزار و 400 نفر اشتغالزایی می‌کند.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول