اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

خطبه غدیر در مساجد استان زنجان قرائت می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت: خطبه غدیر در مساجد و هیئت‌های مذهبی استان زنجان قرائت می‌شود.

خطبه غدیر در مساجد استان زنجان قرائت می‌شود

حجت‌الاسلام علی دشتکی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: باید تشکل‌های دینی استان زنجان به این مناسبت‌محوری توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه برخی از مناسبت‌ها از جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: باید از فرصت ایام ولایت برای توسعه فرهنگ علوی و ساختن جامعه استفاده کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه عید غدیر خم به عنوان افضل اعیاد عنوان شده است، اضافه کرد: این مناسبت‌ها فرصتی برای ساختن انسان است و توجه به آنها تاثیر به‌سزایی روی مسائل سیاسی و اجتماعی انسان‌ها دارد.

وی با اشاره به اینکه مدیران دفاتر شهرستان‌ها و تشکل‌های دینی استان در اجرای برنامه‌های خود باید مناسبت‌محور حرکت کنند، تصریح کرد: با استفاده از این روش با کم‌ترین هزینه بیشترین نتیجه را کسب می‌کنند.

حجت‌الاسلام دشتکی با تاکید بر اینکه باید از شبکه تبلیغی استان زنجان بیشترین بهره را برای رسیدن به اهداف دینی برد، ادامه داد: شبکه عظیم تبلیغی استان شامل روحانیون و مبلغان، هیئت‌های مذهبی، مداحان، جامعه قرآنی و کانون‌های فرهنگی و دینی و افراد تاثیرگذار فرهنگی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از ایام دهه ولایت و عید غدیر خم باید برای تبیین اهداف غدیر استفاده کرد، یادآور شد: در این ایام باید فلسفه غدیر برای مردم به طور دقیق تبیین شده و به برخی از شبهات پاسخ داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان با بیان اینکه در دین اسلام محتوای بسیار غنی وجود دارد و به‌روز کردن محتواها از اهمیت خاصی برخوردار است، خاطرنشان کرد: اگر مبلغی نتواند پیام خود را متناسب با زمان اعلام کند، شاید نتواند نتیجه مطلوبی به دست آورد.

وی با تاکید بر مردم محور بودن آن را یکی از نقاط قوت فرهنگ دینی کشور دانست و افزود: باید این مسئله تقویت شود چون در آن صورت مسائل اجتماعی، سیاسی، اخلاقی و تربیتی تاثیرگذاری خود را نشان می‌دهد.

حجت‌الاسلام دشتکی با اشاره به اینکه باید با جدیت برای اجرای برنامه‌های فرهنگی و دینی در استان زنجان برنامه‌ریزی کرد، اظهار داشت‌: خطبه غدیر در ایام دهه ولایت باید در مراسم مذهبی و مساجد قرائت شود.

وی به محتوای غنی نوحه‌ها و مداحی‌ها اشاره کرد و یادآور شد: مراسم عزاداری استان زنجان در کشور شناخته شده و معروف است.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول