اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس جمهور صورت می‌گیرد

برگزاری جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان در روز چهارشنبه

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان در روز چهارشنبه این هفته و با حضور رئیس جمهور و حداقل 20 سفیر خارجی در اصفهان برگزار می‌شود.

برگزاری جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان در روز چهارشنبه

محسن مصلحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در مورد ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان اظهار کرد: روز چهارشنبه جاری هم‌زمان با عید بزرگ غدیر در اصفهان جشن ثبت جهانی مسجد جامع در اصفهان ‌برگزار می‌شود.

وی در مورد جزئیات برگزاری این مراسم افزود: تا این لحظه تمام هماهنگی‌های لازم برای برگزاری انجام شده است.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: این جشن در خود مسجد جامع اصفهان و با حضور رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزار می‌شود.

وی همچنین از حضور و اعلام آمادگی حداقل 20 نماینده، سفیر کنسولی و نماینده کشورهای خارجی در این مراسم باشکوه در اصفهان خبر داد و گفت: احتمال افزایش سفرای خارجی برای ثبت جهانی مسجد جامع تا روز چهارشنبه وجود دارد.

مصلحی ادامه داد: در حاشیه جشن ثبت جهانی مسجد جامع اصفهان دو نمایشگاه یکی از دستاوردها و کاوش‌های باستانی مسجد جامع و دیگری از بمباران مسجد زمان جنگ و مکان‌های مورد آسیب قرار گرفته به نمایش گذاشته می‌شود.

به گزارش فارس، مسجد جامع اصفهان چهاردهمین اثر تاریخی ایران در فهرست جهانی است که به ثبت می‌رسد و هفته گذشته در سی و ششمین اجلاس کمیته میراث جهانی که در شهر سن‌‌پترزبورگ روسیه برگزار شد، با رأی اکثریت اعضاء در فهرست میراث جهانی قرار گرفت.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول