اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

22 موقوفه جدید در همدان ثبت شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت: از ابتدای امسال تاکنون 22 موقوفه جدید در استان همدان به ارزش ریالی 29 میلیارد ریال به ثبت رسیده است.

22 موقوفه جدید در همدان ثبت شد

حجت‌الاسلام محمد صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، با بیان اینکه وقف، سنت حسنه‌ای است که از دیرباز به اشکال گوناگون در تاریخ بشر وجود داشته است، اظهار داشت: اسلام نیز وقف را در مسیری روشن، منطقی و هدف‌دار، مترقی و دقیق مورد استفاده قرار داده که این بحث اهمیت این مهم را می‌رساند.

وی تصریح کرد: با توجه به پیشرفت جامعه کنونی و تغییر نیازهای اجتماعی مردم نیات واقفان نیز باید تغییر کرده و به سمت و سوی نیازهای روز جامعه سوق یابد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان با بیان اینکه در زمانی احیای فرهنگ حسینی و عاشورایی نیازمند موقوفات خیرین بود، عنوان کرد: با توجه به اهتمام ویژه شیعیان به این مهم فرهنگ عاشورا و قیام اباعبدالله(ع) احیا شد و در حال حاضر بیشترین موقوفات ثبت شده در این زمینه است.

وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن علیه کشور خاطرنشان کرد: با توجه به نوک پیکان جنگ نرم که جوانان کشور را نشانه رفته، نیاز است در زمینه مباحث فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی نیز موقوفاتی به ثبت برسد.

صالحی نقش فرهنگ و ماهیت وقف را در هر جامعه باعث رفاه و آسایش جامعه دانست و یادآور شد: تقسیم عادلانه ثروت و رفاه اجتماعی با وقوع وقف و نهادینه شدن آن در جامعه تحقق می‌یابد.

وی با بیان اینکه تعداد و درآمدهای موقوفات سالانه همدان از برخی استان‌ها نظیر کرمانشاه بیشتر است، اظهار داشت: در مورد موقوفات قرآنی در استان کم کار شده و باید توجه واقفان خیراندیش بر وقف در زمینه‌های قرآنی مد نظر باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 22 موقوفه جدید در استان همدان به ثبت رسیده است، تصریح کرد: ارزش ریالی این موقوفات در کل، 29 میلیارد ریال است.

وی با بیان اینکه عمده نیات 22 موقوفه جدید در استان همدان، در راستای ساخت مساجد، روضه‌خوانی ائمه اطهار(ع)، فعالیت‌های قرآنی، حوزه‌های علمیه و امور خیریه است گفت: از این تعداد، چهار موقوفه در شهرستان نهاوند، دو موقوفه در ملایر، یک موقوفه در تویسرکان، چهار موقوفه در شهرستان بهار، دو موقوفه در اسدآباد و 9 موقوفه نیز در شهرستان همدان به ثبت رسیده است.

صالحی با بیان اینکه اینکه وقف سنت حسنه‌ای است که آثار آن برای همیشه پابرجاست، گفت: استان همدان در ایجاد وقف‌های جدید در سطح کشور پیشتاز است.

وی در پایان با تأکید براینکه باید واقفان را به سوی موارد مورد نیاز مردم جامعه اسلامی سوق داد، اضافه کرد: نیازهای جامعه امروز با جامعه گذشته کاملاً متفاوت است.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول