اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قزوین خبر داد

مهار انفجار ناشی از نشت آمونیاک در سردخانه

خبرگزاری فارس: مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین گفت: نشت آمونیاک در سردخانه کهن شهرک صنعتی لیا، محدوده این سردخانه را در خطر انفجار قرار داد.

مهار انفجار ناشی از نشت آمونیاک در سردخانه

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی شهرداری قزوین، سیدعلی شفیعی اظهار کرد: ساعت 9:55 دقیقه سه‌شنبه دوم آبان ماه در تماس با سامانه 125 از نشت گاز آمونیاک در سردخانه کهن شهرک صنعتی لیا و مسمومیت پرسنل آن خبر داده شد که بلافاصله نیروهای امداد و نجات و اطفا حریق ایستگاه‌های یک، سه و هفت به محل اعزام شدند.

وی افزود: برخورد لیفتراک در حال فعالیت در سالن شماره پنج این سردخانه با لوله‌های اتصالی آمونیاک موجب نشت گاز شدید آمونیاک در سالن و خروج اضطراری کارکنان آن شد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قزوین ادامه داد: انجام اقدامات اولیه جلوگیری از حریق، بستن شیرهای انتقال مایع آمونیاک و خارج کردن گاز محل با استفاده از دستگاه‌های توربوفن توسط آتش نشانان انجام شد.

شفیعی بیان کرد: با توجه به اینکه حدود پنج هزار لیتر مایع آمونیاک در محل وجود داشت و هر لیتر مایع آمونیاک نیز به 150 لیتر گاز تبدیل می‌شود و با توجه به اینکه خطر انفجار در منطقه نیز وجود داشت، بلافاصله موارد به مدیریت بحران استان قزوین اطلاع داده شد و اقدامات اصولی برای جلوگیری از انفجار و تخریب در شهرک صنعتی لیا به عمل آمد.

در این حادثه دو نفر از آتش‌نشانان نیز دچار مسمومیت و سوختگی با گاز آمونیاک شدند.

انتهای پیام/خ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول