اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آتش‌نشانی همدان خبر داد

افزایش ایستگاه آتش‌نشانی فعال در همدان

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان گفت: این سازمان تا قبل از سال 84 دارای پنج ایستگاه آتش‌نشانی بوده است اما در حال حاضر تعداد این ایستگاه‌ها به 10 ایستگاه افزایش یافته است.

افزایش ایستگاه آتش‌نشانی فعال در همدان

رضا عسکری در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: همزمان با برگزاری نهمین سمینار نشست مدیران کلان شهرهای کشور در همدان با حضور معاون وزیر کشور و سرپرست سازمان مدیریت بحران کشور مراسم کلنگ‌زنی و بازسازی ایستگاه شماره یک آتش‌نشانی باباطاهر همدان در روز پنج‌شنبه 27 مهر ماه با حضور مسئولان برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اهداف سازمان‌های آتش‌نشانی در کشور تصریح کرد: تلاش در راستای تسکین آلام بشری، سلامت انسان‌ها و ایمنی شهر و شهروندان از اهداف شاخص سازمان‌های آتش‌نشانی است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در طی هفت سال اخیر با پیشرفت‌های چشمگیری در بحث احداث ایستگاه‌ها، خرید تجهیزات و ماشین‌آلات خود را به نُرم جهانی به ازای هر 50 هزار نفر یک ایستگاه همپایه ساخته است به گونه‌ای که در حداقل زمان به طور میانگین (چهار دقیقه)‌ خود را به محل حادثه می‌رساند.

وی با اشاره به بحث نوسازی ایستگاه‌ها در سال جاری یادآور شد: تخریب و بازسازی ایستگاه مرکزی با قدمت 45 ساله از جمله اقدامات اساسی ما در بحث نوسازی ایستگاه‌ها در سال جاری است.

عسکری تأکید کرد: این سازمان تا قبل از سال 84 دارای پنج ایستگاه آتش‌نشانی بوده است اما در حال حاضر تعداد این ایستگاه‌ها به 10 ایستگاه افزایش یافته است.

وی در خصوص پروژه جدید افزود: این طرح در زمینی با زیربنای 3 هزار متر مربع که شامل خود ایستگاه مرکزی، مرکز آموزشی، مرکز پیام، سالن بدنسازی و سالن اجتماعات خواهد بود با سرعت در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان در خصوص اهمیت بازسازی این ایستگاه نیز تصریح کرد: با توجه به اینکه باباطاهر در مرکز و نقطه قدیمی شهر قرار دارد و عمده حوادث در این قسمت به سامانه 125 گزارش داده می‌شود امدادرسانی در خصوص حوادث در این مسیر، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: نوسازی این ایستگاه به عنوان ایستگاه مادر و پشتیبان با تعداد هشت دستگاه خودرو عملیاتی و 15 نفر آتش‌نشان در هر شیفت نیز، امری ضروری است.

عسکری در پایان سخنانش گفت: برآورد اولیه برای اجرای این پروژه رقمی در حدود 20 میلیارد ریال است که قسمتی از اعتبار مورد نیاز این پروژه از محل اعتبارات داخلی تأمین شده که امیدواریم با حمایت مسئولان این پروژه ظرف مدت کوتاهی آماده بهره‌برداری قرار گیرد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول