اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش بهره‌برداران استان یزد خبر داد

بالارفتن قیمت تولید مرغ با افزایش هزینه تأمین انرژی

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش بهره‌برداران استان یزد گفت: هزینه تامین انرژی تا حد زیادی هزینه‌های تولید گوشت مرغ را افزایش می‌دهد.

بالارفتن قیمت تولید مرغ با افزایش هزینه تأمین انرژی

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، امیرعلی فاضل در کارگاه آموزشی بهینه سازی مصرف سوخت در سالن‌های مرغداری اظهار داشت: آموزش و فراگیری فنون تولید و پایین آوردن هزینه‌های تولید برای هر تولیدکننده از مقدمات هر کار تولیدی است.

وی افزود: اداره ترویج استان با برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های منظم و مفید، راهکارهای عملی و تئوری را به تولید کنندگان برای کم کردن هزینه‌های تولید و ارائه بسته‌های علمی برای بهینه‌سازی مصرف سوخت در سالن‌های تولید مرغ گوشتی و تخم‌گذار زمینه تولید مقرون به صرفه از لحاظ اقتصادی را فراهم کرده است.

فاضل تاکید کرد: تولیدکنندگان واقف هستند که انرژی یکی از بحث‌های مهم دولت است و روند صعودی قیمت انرژی در کشور یکی از عوامل بالا رفتن هزینه‌های تولید است و تولیدکنندگان بخش کشاورزی باید با استفاده از روش‌های نوین در راستای بهینه‌سازی مصرف سوخت بتوانند محصولی با صرفه اقتصادی و کیفیت خوب به دست مصرف‌کننده برسانند.

کارشناس امور طیور از وجود 884 واحد مرغداری در استان یزد خبر داد و گفت: از این تعداد 868 واحد گوشتی و 16 واحد تخم‌گذار هستند.

محمدحسین محمدزاده اظهار داشت: در سال گذشته 38 هزار تن تولید گوشت مرغ در استان یزد داشته‌ایم که بیش از 50 درصد آن به استان‌های همجوار فرستاده شده همچنین 16 واحد تولیدی مرغداری تخم‌گذار موفق به تولید 13 هزار تن تخم مرغ شده‌اند.

وی یکی از عمده مشکلات تولیدکنندگان در زمینه گوشت مرغ و تخم مرغ را نداشتن ساختمان‌های مناسب برای تولید این دو فرآورده پرمصرف دانست و گفت: نداشتن ساختمان مناسب و وجود ساختمان قدیمی همچنین عدم اطلاع تولیدکنندگان از وجود روش‌های مدرن برای تهویه هوای سالن‌های تولید و استفاده از روش‌های منسوخ شده گرمایشی باعث شده مصرف سوخت در سالن‌های مرغداری بالا باشد.

وی از حرکت بزرگ بخش طیور استان برای اصلاح و ایجاد ساختمان‌های جدید مرغداری خبر داد و گفت: اعتباری با عنوان توسعه کشاورزی در استان برای بخش کشاورزی اختصاص یافته است که به زودی با جذب این اعتبار صنعت طیور را به سمت اصلاح سالن‌های طیور به ویژه در بخش مرغداری حرکت دهیم.

محمد‌زاده اظهار داشت: هم‌اکنون 30 واحد مرغداری در استان از سیستم اتوماسیون تهویه مناسب و نوین برخوردار هستند که این یکی از طرح‌های بزرگ سازمان جهاد کشاورزی در زمینه بهینه سازی مصرف سوخت در بخش مرغداری است.

وی افزود: در حال حاضر و تنها در مرحله اول موفق به تجهیز این تعداد از سالن مرغداری به اتوماسیون تهویه شدیم امیدورایم با همت تولید کنندگان این بخش و پیگیری‌های سازمان جهاد کشاورزی در آینده نزدیک شاهد تجهیز تمام سالن‌های مرغداری به این سیستم تهویه باشیم.

انتهای پیام/خ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول