اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شبکه بهداشت شهرستان نور:

فروش مرغ زنده در شهرستان نور ممنوع است

خبرگزاری فارس: معاون شبکه بهداشت شهرستان نور گفت: فروش ماکیان زنده و یا پرکنده، غیر بهداشتی و ممنوع است.

فروش مرغ زنده در شهرستان نور ممنوع است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان نور، عباس توان ظهر امروز در جلسه شورای سلامت شهرستان نور با بیان اینکه در فصل شروع و شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان قرار داریم، اظهار داشت: فروش زنده ماکیان و یا پرکنده آن، غیر بهداشتی است.

وی ابراز داشت: ممنوع بودن فروش این پرندگان که به دلیل شیوع بیماری موجب ضرر و زیان بهداشتی، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی به کشور می‌شود، همچنان ممنوع است.

معاون درمان شبکه بهداشت شهرستان نور ابراز داشت: در مدارس بوفه‌های عرضه مواد غذایی فعال است که نیاز به نظارت بیشتر آموزش و پرورش دارد و باید افراد فعال در این بخش به مراکز بهداشتی معرفی و کارت سلامت دریافت کنند.

این مسئول درباره حفاظت از آب و حریم آن خواستار فعال شدن کمیته مستقل حفاظت از حریم آب، رودخانه‌ها و دریا شد.

* عرضه تولیدات روستایی در  روز بازار

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان نور با بیان اینکه قانون نظام صنفی ایجاد و راه‌اندازی روز بازارها را به عهده صنعت، معدن و تجارت گذاشته است، اظهار داشت: در بیشتر شهرها شهرداری‌ها مبادرت به راه‌اندازی روز بازارها در نقاط مختلف شهر می‌کنند.

علی شفیعی ابراز داشت: در تعاریف روز بازارها عرضه و فروش محصولات و تولیدات مازاد روستاییان برای جلوگیری از مهاجرت آنان به شهرها ذکر شده اما در این بازارها همه نوع کالا غیر از محصولات و تولیدات روستایی عرضه می‌شود.

وی افزود: اگر از ابتدا برنامه‌ریزی درست صورت گیرد و روز بازار واقعی راه‌اندازی شود نیازی به درگیر شدن چند دستگاه اجرایی، خدماتی و انتظامی در این بازارها نیست.

* واحدهای فاقد پروانه کسب صلاحیت صنفی ندارند

شفیعی درباره فعالیت واحدهای غیرمجاز هم گفت: این واحدها صلاحیت صنفی ندارند و برابر ماده 27 قانون نظام صنفی نیروی انتظامی باید با اعلام اتحادیه‌‌ها اقدام به تعطیلی و پلمب واحدهای غیرمجاز کند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول