اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط گروه جهادی فدائیان عدالت صورت می‌گیرد

خدمات‌رسانی به 60 روستای کپرنشین / اعزام مبلغ به روستاهای جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت گفت: این گروه جهادی برای اعزام مبلغ به روستاهای کپرنشین جنوب کرمان برای دهۀ اول ماه محرم و دهه آخر صفر از بین برادران و خواهران طلبه داوطلب می‌پذیرد.

خدمات‌رسانی به 60 روستای کپرنشین / اعزام مبلغ به روستاهای جنوب کرمان

محمدرضا فراهانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در جیرفت اظهار داشت: این گروه برای اعزام مبلغ به روستاهای کپرنشین جنوب کرمان شامل شهرستان عنبرآباد و بخش جبالبارز جنوبی برای دهۀ اول ماه محرم و دهه آخر صفر از بین برادران و خواهران طلبه داوطلب می‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه آغاز فعالیت این گروه از سال 81 است، افزود: گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت در تمام زمینه‌های فرهنگی، عمرانی و پزشکی به روستاهای محروم مناطق جنوبی خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌دهد.

فراهانی با بیان خدماتی که به مستبصران ارائه می‌شود، تصریح کرد: همچنین این گروه برای بهائیانی که مسلمانان می‌شوند، مراسم‌ ویژه‌ای از جمله همایش‌های دینی و علمی برگزار می‌کند.

وی محدوده فعالیت گروه جهادی فدائیان عدالت را در شهرستان‌های عنبرآباد، قلعه‌گنج و همچنین استان سیستان و بلوچستان خواند و ابراز داشت: هم‌اکنون این گروه در حال خدمات‌رسانی به حدود 60 روستای کپرنشین است.

فراهانی عنوان کرد: در روستای عبدل‌آباد از توابع شهرستان عنبرآباد لوله‌کشی آب آشامیدنی با اعتبار 10 میلیون تومان و در روستای مهتابی نیز لوله‌کشی آب کشاورزی با اعتبار 9 میلیون تومان انجام شده است.

مسئول گروه جهادی تبلیغی فدائیان عدالت گفت: این گروه نیز به 220 یتیم خدمات مختلف ارائه و برای آنان نیز حامی‌ تعیین کرده و همچنان نیز در حال حامی‌یابی برای زیرپوشش قرار دادن تمام ایتام این مناطق است.

فراهانی اولویت کاری خود را خدمات‌رسانی به روستاهای محروم کپرنشین دانست و بیان داشت: در زمینه عدالت‌خواهی، اسلام ناب و ... نیز کارهای تحقیقاتی و مقاله و همچنین مسابقات کتابخوانی در بخش فرهنگی این گروه انجام می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های عمرانی اذعان داشت: احداث مهدیه چندمنظوره، سرویس‌های بهداشتی و حمام در مناطق محروم از جمله اولویت‌های کاری گروه جهادی فدائیان عدالت است.

فراهانی با بیان اینکه مهدیه‌های چندمنظوره از کلاس درس، کانون فرهنگی، خانه عالم، محل تبلیغ روحانیان و ... تشکیل می‌شود، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون در روستای ترشاب از توابع بخش جبالبارز جنوبی این مهدیه احداث شده که 55 دانش‌‌آموز در آن در حال تحصیل هستند.

وی با اشاره به اعزام مبلغان در ماه‌های مختلف سال از جمله محرم و رمضان اظهار داشت: این مبلغان با اعزام به مناطق دورافتاده و محروم به برگزاری مراسم مذهبی، کلاس‌های قرآنی، سخنرانی، اقامه نماز، برپایی هیئت‌های مذهبی و ... اقدام می‌کنند.

فراهانی با توجه به اینکه این گروه موفق شده است، نخستین مبلغان را پس از پیروزی انقلاب اسلامی که حدود 20 نفر بودند، ماه محرم سال گذشته به روستاهای بخش جبالبارز جنوبی اعزام کند، تصریح کرد: هیچ مبلغی به دلیل نبود امکانات در این مناطق حاضر به فعالیت نبود.

وی افزود: از آنجا که گروه‌های جهادی از منبع خاصی بودجه دریافت نمی‌کنند، امیدواریم مردم با همکاری و مشارکت مادی و معنوی خود به ویژه در راستای احداث مهدیه‌های چندمنظوره یار و همراه ما باشند.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول