اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان صورت گرفت

الگوی راه‌اندازی واحد مستقل مبارزه با قاچاق کالا

خبرگزاری فارس: معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری، الگوی راه‌اندازی واحد مستقل مبارزه با قاچاق کالا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را ابلاغ کرد.

الگوی راه‌اندازی واحد مستقل مبارزه با قاچاق کالا

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، علیرضا مبارکی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز ریاست جمهوری الگوی راه‌اندازی واحد مستقل مبارزه با قاچاق کالا در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان را برای ایجاد این واحد در سایر استان‌ها به سراسر کشور ابلاغ کرد.

وی افزود: این معاونت به عنوان عضو اصلی و تنها نماینده دانشگاه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، همواره وظیفه خود را در امر پایش، کنترل و مبارزه با قاچاق کالاهای سلامت‌محور به انجام رسانده است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان با بیان اینکه از جمله وظایف معاونت غذا و داروی دانشگاه، کنترل، پیشگیری و مبارزه با فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی، دارویی، مکمل‌های ورزشی، تجهیزات و ملزومات پزشکی غیرمجاز، تقلبی و قاچاق است، ادامه داد: با تجمیع و ساماندهی فعالیت‌های مربوطه، واحد پیشگیری و مبارزه با قاچاق کالا در سال 90 در این معاونت تشکیل شد.

مبارکی بیان کرد: موفقیت این واحد در بررسی، رسیدگی و کارشناسی بالغ بر 780 پرونده مربوط به فرآورده‌های غذایی، آرایشی و بهداشتی‌ با ارزشی بالغ بر 15 میلیارد ریال از سال 86 تاکنون، شناسایی، جمع‌آوری و معدوم‌سازی محصولات سلامت محور غیرمجاز، تقلبی و قاچاق، انجام بازدیدهای گروهی در قالب گشت مشترک با نمایندگان دستگاه‌هایی نظیر نیروی انتظامی،‌ تعزیرات حکومتی،‌ سازمان صنعت، معدن و تجارت، بررسی و کارشناسی پرونده‌های ارجاع شده از ارگان‌های کاشف، برگزاری دوره‌های آموزشی متعدد، انجام مصاحبه‌های رسانه‌ای، طراحی و تهیه انواع پمفلت و کتابچه در راستای فرهنگ‌سازی، آگاهی‌رسانی عمومی، سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی در امور مربوطه بوده است.

وی اضافه کرد: این موفقیت‌ها از جمله اقداماتی است که موجب مطرح شدن دانشگاه به عنوان الگوی کشوری از سوی معاونت پیشگیری و هماهنگی ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز کشور و نیز تقدیر معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی و جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 91 از معاونت غذا و داروی دانشگاه شده است.

گفتنی است سال گذشته نیز از معاون غذا و داروی دانشگاه توسط نماینده ویژه ریاست جمهوری و رئیس ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز تقدیر شده بود.

انتهای پیام/ب30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول