اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان در ۳ ایالت جدیدترین اقدام تبلیغاتی اوباما

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری آمریکا در تازه ترین اقدام تبلیغاتی خود با هدف کسب آراء، از برگزاری انتخابات درباره لوایح مربوط به قانونی شدن ازدواج همجنس‌گرایان در سه ایالت مین، واشنگتن و مریلند اعلام حمایت کرد.

حمایت از ازدواج همجنس‌گرایان در ۳ ایالت جدیدترین اقدام تبلیغاتی اوباما

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) از لوایح مربوط به برگزاری انتخابات درباره قانونی شدن ازدواج میان زوج های همجنس گرا در ایالت های «مین»، «مریلند» و «واشنگتن» اعلام پشتیبانی کرد.

بر اساس این خبر، اگرچه رئیس جمهوری آمریکا برای اولین بار در ماه مه بود که رضایت کلی خود را درباره ازدواج زوج های همجنس‌گرا اعلام کرد، اما او پیشتر از هیچ یک از لوایح مربوط به برگزاری انتخابات درباره این نوع ازدواج‌ها در این سه ایالت پشتیبانی خاصی نکرده بود.

در این خبر آمده است که اعلام حمایت اوباما از لوایح مربوط به قانونی شدن ازدواج همجنس گرایان در سه ایالت مین، مریلند و واشنگتن در جریان تلاش رئیس جمهوری آمریکا برای پیروزی مجدد در انتخابات ریاست جمهوری این کشور صورت گرفته است.

«پائول بل» سخنگوی مطبوعاتی ستاد انتخاباتی اوباما در واشنگتن گفت: درحالیکه رئیس جمهور درباره هر یک از این لوایح انتخاباتی (مربوط به ازدواج همجنس‌گرایان) در هر ایالت بررسی نکرده است، اما او به اینکه باید با همه عادلانه و به شیوه ای برابر همراه با احترام و عزت رفتار شود، باور دارد.

بل افزود: قانون ازدواج همجنس گرایان واشنگتن نیز با تمام زوج های واشنگتن به شیوه ای برابر رفتار می کند و به همین دلیل است که رئیس جمهور از رای گیری در جهت تصویب «رفراندوم 74» (مربوط به صدور مجوز ازدواج زوج های همجنس‌گرا) حمایت می کند.

در این خبر آمده است که حامیان حقوق همجنس گرایان در ایالت مین در سال جاری تاکید زیادی برای رای گیری درباره ازدواج میان این زوج ها دارند و امیدوارند که رای گیری جدید، نتایج به دست آمده از رفراندوم برگزار شده در سال 2009 را که در آن رای دهندگان قانون مصوب ازدواج همجنس‌گرایان را رد کردند، تغییر دهد.

آسوشیتدپرس نوشت: اوایل سال جاری میلادی، قوانین ازدواج زوج های همجنس‌گرا در واشنگتن و مریلند توسط قانونگذاران تصویب و توسط فرمانداران ایالتی امضا شد اما مخالفان این قانون امضاهای کافی را برای برگزاری رفراندوم درباره این نوع ازدواج جمع آوری کردند تا مشخص شود از دید مردم آیا این قانون باید تائید شود و یا رد.

بر اساس این خبر، «اد موری» یکی از سناتورهای واشنگتن است که صراحتا همجنس باز بودن خود را اعلام کرده است و سال ها برای قانونی کردن ازدواج میان همجنس گرایان مبارزه کرده است. موری از اوباما به دلیل پشتیبانی اش از حقوق همجنس گرایان قدردانی کرد.

در ادامه این خبر آمده است که اگر هر کدام از لوایح انتخاباتی مربوط به ازدواج همجنس‌گرایان در سه ایالت مین، واشنگتن و مریلند مصوب شود، این اولین باری خواهد بود که یک ایالت در آمریکا ازدواج همجنس‌گرایان را از طریق رای گیری مردمی قانونی می کند.

تاکنون 32 ایالت در آمریکا که لایحه ازدواج همجنس‌گرایان را به رای گذاشته اند، این لایحه را رد کرده اند و این در حالیست که 6 ایالت آمریکا از طریق قانون و یا دستورات دادگاهی،‌ ازدواج همجنس‌گرایان را قانونی اعلام کرده است.

بر اساس این خبر، رای گیری درباره ازدواج همجنس‌گرایان در سه ایالت مین، واشنگتن و مریلند در تاریخ 6 نوامبر برگزار می شود و انتظار می رود که نتایج این انتخابات به هم نزدیک باشد. این در حالیست که نظرسنجی هایی که تاکنون صورت گرفته نشان دهنده برتری حامیان ازدواج همجنس گرایان است.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول