اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  شرق آسیا و اقیانوسیه

شینهوا: اوباما و رامنی برای کسب رأی بیشتر، سیاست‌های چین را مورد حمله قرار می‌دهند

خبرگزاری فارس: خبرگزاری شینهوا با اشاره به حملات نامزدهای ریاست جمهوری آمریکا به سیاست‌های چین نوشت: اوباما برای توجیه مشکلات داخلی آمریکا چین را قربانی می‌کند و رامنی هم برای کسب رای این سیاست را در پیش گرفته است.

شینهوا: اوباما و رامنی برای کسب رأی بیشتر، سیاست‌های چین را مورد حمله قرار می‌دهند

به گزارش فارس به نقل از شینهوا، در طول آخرین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا، هردو نامزد دموکرات و جمهوریخواه تمایل خود را برای همکاری با چین اعلام کردند اما در عین حال مشکلات داخلی خود را به چین نسبت دادند.

شینهوا نوشت:«باراک اوباما» نامزد دموکرات و «میت رامنی» باید تشخیص دهند که نباید به راحتی چین را سرزنش کنند و فقط با ریشه یابی مشکلات اقتصادی داخلی آمریکا می‌توانند معضلات مهم این کشور از جمله بیکاری را حل کنند.

براساس این گزارش، یکی از اتهاماتی که به ویژه رامنی علیه چین بیان کرد این بود که چین فرصت‌های شغلی آمریکا را با جذب سرمایه‌های آمریکا و دستکاری در نرخ ارز در برابر یوان می‌دزدد.

شینهوا نوشت: اما به نظر می‌رسد کاندیداهای ریاست جمهوری آمریکا در این زمینه دچار تناقضاتی در میان خود هستند.

به عبارت دیگر، آمریکایی‌ها از یک سو چین را متهم می‌کنند که درهای اقتصادی خود را به روی سرمایه گذاران باز نمی‌گذارد و اینکه محیط چین برای سرمایه گذاری امن نیست و از سیاست‌های چین در برابر شرکت‌های خارجی انتقاد می‌کنند.

اما از سوی دیگر چین را متهم به جذب سرمایه های آمریکا و از بین بردن فرصتهای شغلی در آمریکا می‌کنند.

شینهوا افزود: باید به رئیس جمهور آمریکا و فرماندار سابق ایالت ماساچوست گفت که در اقتصادی جهانی مدرن فعلی جریان آزاد سرمایه به راحتی قابل دستکاری نیست.

براساس این گزارش، انتقاد از چین برای توجیه نرخ بیکاری بالا و صادرات کم از آمریکا آسانترین روش برای منحرف کردن افکار عمومی مردم آمریکا از مسئولیت‌های اقتصادی دولت باراک اوباما است.

انتهای پیام/م.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول