اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

نظرسنجی واشنگتن‌پست-ای‌بی‌سی

اوباما با اختلاف ۲ درصدی از رامنی پیشی گرفت

خبرگزاری فارس: نظرسنجی مشترک یک روزنامه و شبکه آمریکایی پس از دور نهایی مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا نشان داد «باراک اوباما» با اختلاف ۲ درصدی از رامنی پیشی گرفت.

اوباما با اختلاف ۲ درصدی از رامنی پیشی گرفت

به گزارش فارس، نظرسنجی جدید مشترک روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» و شبکه «ای‌بی‌سی» که پس از دور نهایی مناظره اوباما رامنی صورت گرفت، نشان می‌دهد که پیشتازی رئیس‌جمهوری آمریکا مقابل رقیب جمهوری‌خواهش 3 درصد بوده است و در مسائل سیاست خارجی اوباما از 49 درصد و رامنی از 46 درصد برخوردار هستند و در مسئله کنترل تروریسم اختلاف اوباما و رامنی به یک درصد رسید و اوباما از حمایت 47 درصدی مردم آمریکا و رامنی  از حمایت 46 درصدی بهره‌مند شدند.

بر اساس این گزارش، آن دسته از مردم آمریکا که فکر می‌کنند رامنی بیش از آنکه باهوش باشد، متخاصم است در مناظره دیدند که او آنچنان هم اینطور نیست اما آنها همچنین شاهد رئیس‌جمهوری بودند که در مدیریت نقش آمریکا در امور جهانی از خود اعتماد به نفس نشان داد.

اختلاف رامنی با اوباما درباره ایران حائز اهمیت بود و وی زودتر به دنبال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران بود و ابواما بار دیگر متعهد شد که به ایران اجازه دستیابی به تسلیحات هسته‌ای را نمی‌دهد و رامنی نیز بر چنین عقیده‌ای پایبند بود.

در خصوص مسئله رژیم صهیونیستی، تمایز طرفین، مخاطبان را در حالت معنا نگه داشت: اوباما در پاسخ به این سوال که در صورت حمله ایران، حمله آمریکا نیز به دنبال آن خواهد آمد، گفت که در کنار اسرائیل می‌ماند اما نوع این همراهی را نگفت و رامنی همراه شد و گفت که منظورش این است که نه تنها از نظر دیپلماتیک بلکه از نظر نظامی در کنار اسرائیل می‌ماند.

روز گذشته نیز نظرسنجی‌ مشترک شبکه «سی‌ان‌ان» و «او آر سی» پس از پایان مناظره نهایی «باراک اوباما» و «میت رامنی» که درباره سیاست‌ خارجی آمریکا نشان می‌دهد که نیمی از آنهایی که این مناظره را دنبال کردند بر این باورند که اوباما در مقایسه با رامنی در این مناظره عملکرد بسیار بهتری داشته است.

انتهای پیام/ف.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول