اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

ژست انتخاباتی جدید نامزد دموکرات‌ها

اوباما: کسری بودجه را تا 4 تریلیون دلار کاهش می‌دهم

خبرگزاری فارس: رئیس جمهوری آمریکا در جدیدترین نطق انتخاباتی، برای کسب رای مردم به وعده پایان دادن به معافیت‌های مالیاتی شرکت‌ها و کاهش چهار تریلیون دلار از میزان کسری بودجه آمریکا متوسل شد.

اوباما: کسری بودجه را تا 4 تریلیون دلار کاهش می‌دهم

به گزارش فارس به نقل از پایگاه اینترنتی «زی نیوز»، «باراک اوباما» رئیس جمهوری آمریکا روز گذشته(پنجشنبه) با اشاره به دستور کار خود برای دور دوم ریاست احتمالی اش بر کاخ سفید، در ژستی انتخاباتی متعهد شد که به معافیت های مالیاتی شرکت هایی که در حال منتقل کردن فرصت های شغلی از آمریکا به خارج هستند پایان و واردات نفتی آمریکا را تا سال 2020 کاهش دهد.

اوباما با حضور در شهر «تمپا» ایالت «فلوریدا» اینطور گفت: من می خواهم معافیت های مالیاتی شرکت هایی را که در حال انتقال شغل به خارج هستند را پایان ببخشم و این معافیت ها را به شرکت هایی بدهم که در حال سرمایه گذاری و اشتغال زایی برای مردم آمریکا هستند.

رئیس جمهوری آمریکا دستور کار دوم خود برای چهار سال آینده را کاهش صادرات نفتی آمریکا تا سال 2020 اعلام کرد. اوباما با اشاره به اینکه آمریکایی امروز در مقایسه با دو دهه گذشته،‌ وابستگی کمتری به منابع نفت خارجی دارد، گفت: به این ترتیب ما می توانیم بیشتر منابع انرژی خود را کنترل کنیم. ما تولید انرژی پاک را دو برابر کرده و همچنین تولیدات نفت و گاز طبیعی را افزایش داده ایم.

اوباما گفت: من ماشین های کم مصرف و باتری های طولانی مدت و توربین های بادی و صفحه های خورشیدی ساخت ژاپن را نمی خواهم. من می خواهم این ها در همین فلوریدا ساخته شوند.

رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به سومین اولویت دستور کار خود در صورت پیروزی دوره چهار ساله بعدی کاخ سفید گفت: من می خواهم کسری بودجه را تا چهار تریلیون دلار آمریکا کاهش دهم اما می خواهم این کار به روشی متعادل عملی کنم.

اوباما افزود: ما هزینه هایی را که به آن نیاز نداریم را کاهش می دهیم اما من قصد دارم از ثروتمندترین آمریکایی ها بخواهم که کمی بیشتر پرداخت داشته باشند تا ما بتوانیم در پروژه های تحقیقاتی و فناوری و زیرساخت هایی که منجر به اشتغال زایی های جدید در آمریکا می شوند، سرمایه گذاری کنیم.

بر اساس این خبر اوباما نهایتا به پس اندازهای حاصل از پایان جنگ آمریکا در عراق و افغانستان اشاره کرد و گفت: من از این پس اندازها برای بازگرداندن مردم به سر کار و ساخت کشور، بازسازی جاده ها و پل هایمان در مناطق روستایی و تعمیر مدارس استفاده خواهم کرد.

رئیس جمهوری آمریکا در ادامه نطق انتخاباتی خود گفت که از این طریق یک اقتصاد محکم و پایدار با فرصت های شغلی مناسب برای قشر متوسط ایجاد خواهد کرد.

اوباما گفت: به همین دلیل است که من خواستار رای شما در این انتخابات هستم. اگر شما افتخار خدمت به عنوان رئیس جمهور را در طول چهار سال آینده به من بدهید، من به شما قول می دهم که شما همواره رئیس جمهوری خواهید داشت که صدای شما را خواهد شنید.

اوباما در حالی به ارائه چندین اصل دستور کار خود در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری نوامبر اشاره کرده است که «میت رامنی» رقیب جمهوریخواه اوباما چند روز گذشته در ایالت «نوادا» با اشاره به اینکه رقیب دموکرات او هیچ دستور کار روشنی را در طول آخرین مناظره انتخاباتی برای چهار سال آینده آمریکا ارائه نکرده است، ستاد انتخاباتی اوباما را به یک کشتی در حال غرق تشبیه کرد.

انتهای پیام/ن.ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول